Fick inget recept och nu är det helg...
Äter 3x25mg seroquel varje dag. Sa fel till sjuksköterskan när jag bad om receptförnyelse och sa att tabletterna räcker tills på måndag. De skulle ha tagit slut idag om jag inte delat upp dem. Nu har jag tre tabletter kvar.
När jag ringde idag om detta sa sköterskan att hon skulle lägga in ett akut-meddelande till läkare och att jag skulle få receptet under dagen, vilket jag inte har fått. Och nu är det helg.
Så, hur gör jag?
1. Klarar mig på bara en tablett fredag, lördag och söndag och hoppas på att jag inte reagerar allt för kraftigt
2. Ringer 1177 och hoppas att jag kan få tabletter på akutmottagningen... vilket blir pinsamt eftersom det ju är jag som räknat fel på tabletterna. Även om jag kan tycka att det är lite knepigt att läkare väntar tills den absolut sista dagen innan de förnyar ett recept.
Vad kan symptomen bli förutom sömnbrist? Jag vet att jag har mått väldigt illa när jag varit helt utan tabletter i två dygn.
Skälet till att jag inte ringt tidigare om att få receptet tidigare är att det är nästan omöjligt att komma fram på telefon och jag kan inte sitta en hel förmiddag och ringa gång på gång i förhoppning om att ställas i telefonkö. (Vilket jag ändå fick göra idag) Så jag hoppades helt enkelt att receptet skulle komma idag.