Ångest av en relation
Jag har de senaste månaderna haft konstant ångest. Jag får tryck över bröstet, pulsen blir sjukt hög och jag vill bara slå sönder allt som finns runt om mig och skrika så högt jag kan. Det gör så ont, överallt. Speciellt på nätterna, då jag sover max: 3h. Tårarna tar inte slut och luften blir så tunn, det går knappt att andas.
Allt detta, på grund av en relation som är i botten. Jag känner mig inte uppskattad alls, och det gör så ont. Allt det fina som vi hade för några månader sedan är borta. Jag vill inte leva utan den här killen. Allt som jag gjorde anslöt till honom, och jag kan inte leva utan att ha det så.
Men de sista dagarna så känns det som att den här ångesten bara gör vår relation så mycket värre, som att det är den som förstör allting. Jag vet inte hur jag ska göra för att bli av med den, vet inte heller vad jag är villig att göra. Det sista jag vill är att släppa taget om den här relationen.
(Kan även tillägga att jag käkar sömntabletter så jag slipper vara vaken vissa dagar, men ibland blir det bara värre och jag kan få extremt mycket grövre ångest än vanligt).
Någon som känner igen sig? Och snälla, jag skulle uppskatta om ni inte kommenterar massa jobbigt. Jag ska söka hjälp, det är inte det. Vill bara höra om det är någon människa här i landet som känner likadant. Känner mig så ensam.