• Anonym (..)

Hur få reda på vem som ringer med dolt nummer?

Kan man ta kontakt med sin operatör? Jag blir galen. Det är någon äcklig kåt gubbe som ringer till mig minst tio gånger per dag. Och han har dolt nummer, så då kan jag ju inte blocka hans nummer. 

• Svar på tråden Hur få reda på vem som ringer med dolt nummer?
  • Anonym (..)
    Whitetrash86 skrev 2013-11-16 19:04:00 följande:
    Det gör man inte, poängen med dolt nummer... bara att kontakta polisen.
    Jag gjorde en anmälan mot honom för en vecka sedan. Då har jag för mig att hon sa att jag skulle kontakta min operatör?!
  • Whitetrash86
    Anonym (..) skrev 2013-11-16 19:05:26 följande:
    Jag gjorde en anmälan mot honom för en vecka sedan. Då har jag för mig att hon sa att jag skulle kontakta min operatör?!
    Vet inte exakt, men din operatör kan säkert kolla upp viss information, men inte så att du får veta detta.
  • Anonym (Me)

Operatören kan se vem som gömmer sig bakom ett dolt nummer, men jag har för mig att du kan få betala en summa för informationen.

• Anonym (Me)
    Whitetrash86 skrev 2013-11-16 19:07:01 följande:
    Vet inte exakt, men din operatör kan säkert kolla upp viss information, men inte så att du får veta detta.

Jag fick i alla fall veta för några år sedan av Telia när någon ringde mig från skyddat flera gånger om dagen och la på.
  • Whitetrash86
    Anonym (Me) skrev 2013-11-16 19:08:12 följande:

Jag fick i alla fall veta för några år sedan av Telia när någon ringde mig från skyddat flera gånger om dagen och la på.
    Ja, det kanske är annorlunda när man har en polisanmälan? 
  • Anonym (Me)
    Whitetrash86 skrev 2013-11-16 19:09:21 följande:
    Ja, det kanske är annorlunda när man har en polisanmälan? 

Jag hade ingen anmälan. Ringde direkt till Telia och fick infon, men fick betala några hundra för det.
  • Whitetrash86
    Anonym (Me) skrev 2013-11-16 19:11:46 följande:

Jag hade ingen anmälan. Ringde direkt till Telia och fick infon, men fick betala några hundra för det.
    Dom måste ha ändrat på det nu, för det är "olagligt" att lämna ut information om dolda nummer utan en polisanmälan.
  • Mandel

Börja flåsa tillbaka och fåna dig så lär han nog tröttna snart. 
    Nu reagerar du och då tycker telefonmarodören att det är roligt att ringa. 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (..)
    Mandel skrev 2013-11-16 19:14:25 följande:
    Börja flåsa tillbaka och fåna dig så lär han nog tröttna snart. 
    Nu reagerar du och då tycker telefonmarodören att det är roligt att ringa. 
    Fast jag har inte svarat på flera veckor. I början svarade jag, då visste jag ju inte när det var han som ringde eller vem han var. Han pratar in jätte vidriga meddelanden. Uäääk. 
  • Anonym (Jo då)
    Anonym (..) skrev 2013-11-16 19:01:38 följande:
    Kan man ta kontakt med sin operatör? Jag blir galen. Det är någon äcklig kåt gubbe som ringer till mig minst tio gånger per dag. Och han har dolt nummer, så då kan jag ju inte blocka hans nummer. 

Man kan få ut uppgifterna mot en kostnad. Så att telefonterrorisera någon från dolt nummer är en dålig idé. Men personen kan ju ha ett oregistrerat kontantkort förstås och då säger det ju inte så mycket om du får fram numret.
  • jaghopparhögt
    Whitetrash86 skrev 2013-11-16 19:13:19 följande:
    Dom måste ha ändrat på det nu, för det är "olagligt" att lämna ut information om dolda nummer utan en polisanmälan.
    Nej det är det inte.
    Det är bara att ringa och be operatören fixa fram det, behövs ingen polisanmälan. Men det kostar ganska mycket.
  • Gogelina
    Oklok skrev 2013-11-16 21:12:30 följande:
    Du får uppgifterna från din operatör mot en avgift.

Det stämmer.. Hade Tele2 och det kostade mig 500 kr för några år sen.
  • Mandel
    Anonym (..) skrev 2013-11-16 19:16:50 följande:
    Fast jag har inte svarat på flera veckor. I början svarade jag, då visste jag ju inte när det var han som ringde eller vem han var. Han pratar in jätte vidriga meddelanden. Uäääk. 
    Men han vet ju om att han skrämmer dig. Om du visar att du inte blir rädd kommer han förmodligen att sluta.

Nästa gången han ringer så säger du att det är trevligt att han ringer för du behöver någon som lyssnar och så drar du en helt galen rövar historia om något påhittat problem. Ju rörigare desto bättre. När han sedan ringer igen så fortsätt nysta i din story. 
    Kan i princip lova dig att han kommer att sluta ringa ganska omgående  
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Leaandersson

man kan endast ta reda på et gratis igenom polis, om man polis anmäler. men om man inte vi anmäla så kan man ta reda på det igenom operatör, fast att det kosta mycket pengar. för mig som har operatör 3 så kostar de 700kr.

• Anonym (***)
    Anonym (..) skrev 2013-11-16 19:05:26 följande:
    Du vet alltså vem det är fast han använt dolt nummer?
Svar på tråden Hur få reda på vem som ringer med dolt nummer?