scaras skrev 2013-11-29 22:16:16 följande:
Brukar först ta bort det yttre skyddet och köra den en stund under rinnande vatten, då försvinner de mesta håren, sen tar jag en pincett och pillar bort resterande. Tar sedan loss nästa del och sköljer rent så ingen tvål eller annat skräp fastnat nånstans.
Tycker att det är så gott man kan göra.. men ändå har den blivit sämre.. vet inte vad man annars ska göra.
Brukar försöka köra ganska snabbt, hellre snabbt och flera ggr på samma ställe istället för långsamt vilket kan göra ondare, iaf om man har mycket hår (hade jkag i början men tycker faktiskt håren har glesnat betydligt under de år jag epilerat). Inte trycka hårt utan den ska typ bara ligga an mot huden.
Jag tycker det funkar rätt bra att epilera ca 1 gång/v då har håren hunnit ut några mm men det är ju inget man tänker på, om man nu inte är jättekänsligt för det där e klart, eftersom håren ju blir tunnare i början när det kommer ett nytt hår än vad de blir när man rakat och det avkapade håret bara fortsätter växa.
Tack! Jag tycker också att utväxten är mindre störande än den stubb som kommer efter rakning. Även om jag med epilatorn inte kan få bort allt eftersom den inte får tag i håret förrän de har en viss längd är stubben mjukare än efter rakning.