• Anonym (Undrar)

Ljusbruna flytningar, avslutat ppiller

Hej,
    Jag har nyligen slutat använda hotmonbaserade preventivmedel då jag inte mått bra.
    Jag är 22 år och har under de senaste 4-5 åren testat ett gäng olika ppiller, ett minipiller samt pring.

Den 20/10-13 tog jag ut sista ringen, och fick då "pillerstyrda" mesen 24/10. Som tonåring hade jag väldigt ojämna menstruationer.

9/11 hade jag ont vid sex, den 12e "mensvärk" och den 14e var första dagen (som nu fortsatt) med sjukt ömma bröstvårtor. Min sambo nuddade vid dem, och det kändes som att han nöp hårt och vred om (haha). Nu idag har jag vid två tillfällen då jag varit på toa haft en mindre mängd, väldigt ljusbruna flytningar. Sen har jag också en lite uppsvälld "tjejmage", men det har jag egentligen alltid haft. Vid lite olika tillfällen har jag haft spänningar och några korta knip i vad som känts som livmodern och ibland äggstockarna. För att tillägga så har min sambo inte kommit I mig sedan sista ringen åkte ut (och det är ju inget skydd, jag vet), och jag har tagit flera test som alla visat negativt.

Kan alla dessa symtom vara pga att jag slutat med preventivmedel?  

Tacksam för svar 

Svar på tråden Ljusbruna flytningar, avslutat ppiller