• zingoalla

såpskurad trappa eller måla?

Slet loss mattan i trappan nu i helgen och har börjat sickla bort allt gammalt lim. Nu är frågan vad göra sen? Tanken var att måla allt vitt utom planstegen som jag vill ha bruna typ betsade ekfärgade Eller hur man nu får till det. Kan ju inget om detta. Men nu när vi började få bort allt lim så tyckte jag det var fint med träet. Funderade då på att ha såpskurad trappa, hur går det till att få det bra nu när man haft matta på? Vill dock inte ha den ljus utan lite mörkare går det att få när man såpskurar?

(vet inte om jag la detta i rätt grupp, finns någon för renovering?) 

• Svar på tråden såpskurad trappa eller måla?
  • Krokodillan

Haha! Vi har haft precis samma helgnöje här hemma :) Sjukt jobbigt med allt gammalt lim. Vi funderar också över hur vi vill ha den sen. Favoritar!

• zingoalla
    Krokodillan skrev 2013-11-18 07:52:56 följande:
    Haha! Vi har haft precis samma helgnöje här hemma :) Sjukt jobbigt med allt gammalt lim. Vi funderar också över hur vi vill ha den sen. Favoritar!

haha ja vi har några helger räddade härhemma. Hur gjorde ni när ni tog bort limmet?
  • Ramborg

Vi har ett vitsåpat golv i övre trapphallen och det kräver mer underhåll än det lät när man läste om metoden. Blir lätt lite solkigt. Men det är snyggt och jätteskönt att gå på, särskilt barfota.

42.
  • Krokodillan

Vi har inte hunnit så många trappsteg än, men vi hällde ut T-röd, lät det sjunka in lite och skrapade sedan med spackelspade. Om och om igen! Funderar över hur mycket lim som måste bort innan man börjar slipa. Ska nog prova att slipa nåt trappsteg i dag där bara det allra värsta är borta och se om det går ändå. Köpte 50-pack sliprondeller, så det är helt okej om några blir förstörda ...

Svar på tråden såpskurad trappa eller måla?