• Prefix87

Vilket babyskydd hade du för/nackdelar?

Jag är verkligen vilse bland alla babyskydd, tycker alla ser likadana ut..
    Vilket babyskydd hade du och vilka för/nackdelar hade det?

• Svar på tråden Vilket babyskydd hade du för/nackdelar?
  • Sisisisi

Hade AG Logico S och var jättenöjd. Jag gillar att det har fempunktssele, riktigt djupa sidoskydd, stor sufflett, att man kan montera den rakare när babyn är äldre och mer lutande när den är nyfödd. Min son satt väldigt bra i den under hela användningstiden.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• StarStruck

Vi hade besafe izisleep, nackdelen är att stolen är svintung, men den är väldigt stabil och känns trygg att sätta en bebis i.

• Kina79

Vi hade en Brio Primo, av den anledningen att det var det lättaste och minst skrymmande babyskyddet då (2010)

Vi väntade vårt tredje barn och skulle få in alla tra i baksätet. Brio Primo var det ENDA som funkade.

Gillade det jättemycket. Ja, just det, det var dessutom inte så dyrt.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • emmisss

Brio Gos.

Mest för att det passade på vagnen, väldigt smidig, lätt. Inte så dyr. 
    Saknar dock fempunktsele... 

• Natulcien

Vi satte säkerheten först och valde det årets bäst i test, Britax. Den var stabil och bra. Lite tung, men det är ju inte så viktigt i sammanhanget. Säkerheten är ju viktigast.

• Natulcien
    emmisss skrev 2013-11-18 14:22:04 följande:
    Alla är väl säkra? Dom hade väl inte fått säljas annars? 
    Jo, visst, mer eller mindre säkra. Vore alla exakt lika säkra hade ju inga tester behövts...
  • Evm

Vi hade teutonia. Fördelar: 5-punktsbälte, ombonat, gick att klicka på vagnen, bas (men det kanske alla har?). Nackdel: tung som ett as.

• Killerhillary

Vi hade också Brio Primo, supernöjda. För oss var det viktigt också att den skulle gå att bära hyfsat ok. 

Vad du än gör, köp en med klick-i-bas, så du kan klicka den på plats varje gång bebis ska in i bilen. Du spar massor med tid och slipper trassla med bälten (som det dessutom är större risk att du gör fel med enligt alla studier).  

Härligt med bebis! Lycka till!

• En blå giraff

Hade Britax som var väldigt tung och klumpig. Skulle inte välja den igen. Brio tycker jag verkar smidigare. Sen tycker jag det verkar vara suveränt med en sån adapter till vagnen så man kan lyfta över babyskyddet direkt på vagnschassit från bilen. Ett sånt skulle jag ha om jag får fler barn så man slipper bära ett blytungt babyskydd.

• En blå giraff

Och ja, babyskydd med bas är jättesmidigt också så man slipper trassla med bältet.

• Prefix87

Tack för alla era svar :)
    Givetvis är säkerheten viktig, men det känns som att alla av de mest kände stolarna är väldigt säkra..

Finns det någon här som har provat/vet något om maxi cosi's babyskydd?

• Meoow

Har en Akta Graco Logico S till dottern och är helnöjd! Höga sidoskydd, känns mysigt och ombonat, stor sufflett som går att fälla långt fram osv. Känns tryggt och säkert och dottern trivs bra i det. Klädseln är lätt att torka av. Dessutom känns det ganska rymligt om man jämför med vissa andra babyskydd - dottern som är stor för sin ålder har fortfarande gott om plats i det nu vid 5 månaders ålder. 

• Mellanmjölkens land

Brio nånting. Köpte den för 2,5 år sen

Vi gick på att spännet skulle vara lätt att få ihop och på att det skulle vara någorlunda lätt (läs mindre blytungt). Tyvärr kan vi inte fästa det på vår barnvagn men jag har inte känt nått större behov av det. Tror det beror på hur mycket man använder bilen och om man till skillnad från oss har ett barn som inte skriker sig blå i babyskyddet.

Svar på tråden Vilket babyskydd hade du för/nackdelar?