• Anonym (förvånad)

vännernas åsikter

Jag trodde faktikst alla tänkte som jag gällande abort i sverige idag. Så naiv e jag. Har fått en del nya vänner på sistone pga börjat studera, där alla iof tycker det ska vara lagligt med abort men ofta säger kommentarer som att; jag skulle aldrig kunna göra det, för mig är det redan ett barn. – Bara man inte använder det som preventiv medel. – Bara man inte gör för många..osv. Och det får mig faktikst att må dåligt när jag tänker på att tänk om jag skulle bli gravid och göra abort, hade jag fått deras stöd? Dessutom måste jag erkänna att det påverkar mig, för även om jag inte tycker att det är ett barn än, så om jag skulle göra det så skulle ju mina vänner resonera det i som att jag har ”dödat” ett barn.

Hur får jag mina vänner att förstå att deras hypotetiska resonomang om hur dom skulle hantera en oväntad graviditet får andra att må dåligt och spottar andra kvinnor i ansiketet?
  • Svar på tråden vännernas åsikter
  • viseversa

Människor kommer alltid ha olika åsikter om saker. Lär dig leva med det. 

Instagram...LOVALOVISA
  • Anonym (L)

Rätt många går runt och säger så men bokar en abort direkt om de råkar ut för en oönskad graviditet...

• Anonym (gjort det)

Jag har gjort abort och ja, jag tycker att jag dödade ett barn. Jag har inte berättat om aborten för någon, varför skulle jag det? Om man fött barn är det nog vanligt att man tycker abort är extra hemskt. Man har ju varit med om att vara gravid tidigare och då var det ju väldigt speciellt när man gjorde tidigt ultraljud. "Wow det finns ett litet barn därinne". Vid abort gör man ju också ultraljud och varför skulle det vara annorlunda då? Du kan ju inte bestämma hur någon ska känna kring abort. Varför är ditt sätt att tänka är det rätta?

Svar på tråden vännernas åsikter