• ekologiskamamman

Handla mat på nätet, vad tycker ni? För- och nackdelar?

Vi testade Matfrid för ett par år sedan, de hade vunnit pris och rätt mycket ekologiska varor. Så vi slog till. Dock blev det krångliga recept man fick med och vi orkade heller inte bli tvingade att laga till mat vi inte var sugna på eller slänga överbliven mat som inte hanns med. Vi tappade flexibiliteten, tyckte vi.

Men nu finns det fler lösningar! Och flera alternativ har säkert förbättrats. Vilka har ni provat/inte provat? Varför? Vad är bra och vad är dåligt? Hur vill ni ha det? Skulle vara roligt att höra vad ni tycker!! Glad

Rådvill..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-19 20:34
    Intressant att du säger det, för jag testhandlade någon dag sedan de varor vi oftast köper och väldigt många varor saknades på mat.se. Detsamma gäller faktiskt även cooponline.se, vilket är synd.. Mathem hade alla produkter och var dessutom billigast. Men de kanske är dåliga på datumen som du säger
  • Svar på tråden Handla mat på nätet, vad tycker ni? För- och nackdelar?
  • IsDimma

Jag handlar en hel del på mat.se. Funkar toppen med bra frukt och grönt, bra bäst-före-datum osv. Jag är verkligen helnöjd har testar mathem också men inte alls lika nöjd med dom.

• ekologiskamamman

Hahaha, det var ju här svaret skulle ha hamnat. Klipper in:

Intressant att du säger det, för jag testhandlade någon dag sedan de varor vi oftast köper och väldigt många varor saknades på mat.se. Detsamma gäller faktiskt även cooponline.se, vilket är synd.. Mathem hade alla produkter och var dessutom billigast. Men de kanske är dåliga på datumen som du säger..

Hur tar man bort tilläggskommentaren? 

• ekologiskamamman

Jag menade förstås Middagsfrid och inte matfrid Flört Finns det ingen som har några som helst tips på mat på nätet? Jag orkar inte prova alla känner jag..

• vanilla

Jag har testat Linas matkasse och tyckte det var ganska bra, förutom att det ofta var rätter som inte passade barnen. Deras barnkasse har flera arbetskamrater rekommenderat så den kan du ju prova.

Jag har testat mathem men är inte helt nöjd med dem eftersom jag upplever att de saknar en del av de märken jag köper, dessutom vågar jag inte köpa kött av dem då datumet varit dåligt när jag gjorde det. Är ju ingen mening att handla på nätet, dyrt, när jag ändå måste kompletteringshandla själv. Fördelen med mathem är att de ofta har leveranskort, med fria leveranser i tre månader för bara en krona.

Netextra har jag också testat men de saknar också en hel del märken. 

• ekologiskamamman

Intressant! Vad har dina vänner sagt är bra med barnkassen? Blir det tillräckligt roligt för vuxna också då? Tänker på min man som är en foodie Tungan ute

Jag kikade på fisken, eller rättare sagt laxen på Mathem och blev förvånad över hur bra det var iom att det kommer från Erssons. Men det kanske är olika beroende på vad man bor? Har inte kollat köttet, men var på väg häromdagen, kanske ska titta på det bara för att skaffa mig en uppfattning.

grossy.se har jag inte ens hört talas om, vad är de bra på? 

• ekologiskamamman

Håller med om att det är jobbigt att behöva tilläggshandla! Jag vill ha allt på samma ställe, men det kanske inte finns idag...

• Nisse85

Vi handlade i veckan för första gången på Mathem.se

Väldigt imponerade, vi använde ett par recept som fanns på tasteline tror jag det va, klickade lägg i recept i varukorgen och sen la till lite basvaror.
    Allt kom följande eftermiddag efter jobbet.

Däremot är det ett visst prispåslag på de flesta varor, men dom ska väl tjäna pengar också, eftersom man inte betalade något för leveransen.

Har sett att det finns presentkort via Wrap som man kan få skickat till sig också, så det kanske kan bli en bra affär med lite research.

Svar på tråden Handla mat på nätet, vad tycker ni? För- och nackdelar?