• amaanda

Permanenta stora lockar?

Dum fråga kanske, men är inte så kunnig på detta området. Så som rubriken lyder, kan man få stora lockar med permanentning? :)

Tröttnat på att hela tiden använda locktång, så tänkte kolla om man kan permanenta det. Vad jag vet så blir det alltid väldigt små lockar, "pudellockar" om man permanentar det, och det vill jag verkligen inte ha!
    Är det möjligt att permanenta utan att det blir så? Att få lätta, mjuka, stora lockar i längderna? :)

• Svar på tråden Permanenta stora lockar?
  • zbaby

Absolut! Man gör en mjukpermanent eller lägger på stora spolar. Kolla med dun frisör! Jag gjorde med stora skumpinnar hos frisör, blev jättebra! Har även gjort hemma.

• amaanda
    zbaby skrev 2013-11-19 06:52:29 följande:
    Absolut! Man gör en mjukpermanent eller lägger på stora spolar. Kolla med dun frisör! Jag gjorde med stora skumpinnar hos frisör, blev jättebra! Har även gjort hemma.

Okej! Då ska jag gå och kolla upp det någon dag :) vad brukar det kosta? :)
  • zbaby

Tror de sänkt lite nu då det inte är så poppis längre.. Men jag betalade ca 1000kr, gissar på 700kr nu..
    Man använder så milda produkter numera så håret tar inte så mycket skada. Funderar på att göra om det själv nu.

Svar på tråden Permanenta stora lockar?