Kromfohrländer
Vi går i hundtankar och har upptäckt denna, till synes, underbara ras. Någon som har en sådan som vill berätta lite? Hur ser en vanlig dag ut, hur mycket pengar lägger du per månad, vad bör man tänka på o.s.v.?
Vi går i hundtankar och har upptäckt denna, till synes, underbara ras. Någon som har en sådan som vill berätta lite? Hur ser en vanlig dag ut, hur mycket pengar lägger du per månad, vad bör man tänka på o.s.v.?
Jag har själv en kromfohrländertik på 3,5 år och hon är helt underbar. Anpassningsbar, gillar att ligga och slappa, går gärna promenader i skog och mark utan koppel, tränar agility och deltagit i några utställningar.
Jag läst noggrant på innan jag valde hundras. Eftersom vi bor på landet med mycket vilt omkring oss vill jag inte behöva jaga hund dagarna igenom utan kunna ha med mig henne i trädgården när jag jobbar. Min man som inte var positiv till hund från början är helsåld på henne och de sitter och myser tillsammans.
Kräver dock en fast men inte hård hand.
Tänker ta valpar på henne under nästa år.
Jag är medlem i Kromfohrländerklubben och ta gärna kontakt eller kom till någon av våra årliga träffar. Nästa gång i Vårgårda i Västergötland.
MVH
Anita Torsson