• Anonym (Undrande)

Ni med menscykel på 30+ dagar

Ni som har långa menscyklar på över 30 dagar, när brukar ni ha er ÄL? 

• Svar på tråden Ni med menscykel på 30+ dagar
  • Trilllana

Inte den blekaste aning.

• Anonym (Olika)

Oavsett om jag haft cykler på 25 eller drygt 40 dar så har äl alltid infallit 14 dar före mens-när jag haft äl vill säga. De riktigt långa cyklerna för mig har oftast varit äl-lösa.

• Anonym (äl)

Jag hade + på älstickorna dag 16-17. Men har pco så jag hade troligen något fel på min äl trots + på ältest varje månad? Tog 1/2 tablett klomifen dag 5 och 1/2 tablett dag 7 och blev gravid den månaden.

• Anonym (qwe)
    Anonym (qwe) skrev 2013-11-19 21:09:34 följande:
    Ca dag 19-20.

Cykellängd i snitt 32 dagar.
  • Anonym (Undrande)

Hur upplever ni den? Hur märker ni av den?

• Anonym (Olika)
    Anonym (Undrande) skrev 2013-11-19 21:12:40 följande:
    Äl menar du? Har äl-flytningar tydligt i 4 dar när jag har äl,torr dagen efter och 13 dar senare mens.
  • Anonym (äl)
    Lite värk. Enklast för mig har varit att tempa.
  • Anonym (qwe)

Får ont efteråt. Att det är äl-smärta vet jag för att jag tagit tester vissa månader i samband med smärtan, samt att en gynekolog sa att hon såg att äl hade skett när jag var där (sammanföll med äl av en slump) och jag frågade henne vad smärtan berodde på.
  • Anonym (Undrande)

Okej, jag är nog ett fall som inte har ÄL? 
    Får inga direkta flytningar och inte ont.. Men mens får jag 

• Anonym (qwe)
    Anonym (Undrande) skrev 2013-11-19 21:25:22 följande:
    Okej, jag är nog ett fall som inte har ÄL?  Får inga direkta flytningar och inte ont.. Men mens får jag 

Har du regelbunden mens? Tempa ett par månader och dubbelkolla med äl-tester, så borde du hitta din äl :) alla känner inte av den!
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (qwe) skrev 2013-11-19 21:32:06 följande:

Har du regelbunden mens? Tempa ett par månader och dubbelkolla med äl-tester, så borde du hitta din äl :) alla känner inte av den!
    Har mellan 32--35 så vet inte om man ska säga att den är regelbunden?
    Har provat men inte fått resultat 
  • Anonym (My)

Menscykel på ca 36 dagar. Ägglossning omkring dag 14-15. Märker av det pga massor med ägglossingsflytningar och smärtsamma hugg på ena eller andra sidan beroende på vilken äggstock som har ägglossning.

• Anonym (Olika)
    Anonym (Undrande) skrev 2013-11-19 21:36:46 följande:
    Har mellan 32--35 så vet inte om man ska säga att den är regelbunden?
    Har provat men inte fått resultat 
    Det räknas som helt regelbundet. Ska skilja minst 4 dar åt nåt håll mellan cyklerna för att räknas som oregelbundet. Har du äl-testat 2 ggr per dag? Testat efter kl.11? Ibland funkar inte testerna helt enkelt,man kan ha äl ändå. Och sakna äl fast testerna är positiva.
  • Anonym (qwe)
    Anonym (Undrande) skrev 2013-11-19 21:36:46 följande:
    Har mellan 32--35 så vet inte om man ska säga att den är regelbunden? Har provat men inte fått resultat 

Du får alltså ingen temperaturstegring? Hur många månader har du tempat?
  • Anonym (My)
    Anonym (My) skrev 2013-11-19 21:38:54 följande:
    Menscykel på ca 36 dagar. Ägglossning omkring dag 14-15. Märker av det pga massor med ägglossingsflytningar och smärtsamma hugg på ena eller andra sidan beroende på vilken äggstock som har ägglossning.
    Kan uppdatera med att jag är nu på dag 14 och fick ägglossningsflytningar idag. Medan jag var på jobbet och inte hade tillfälle att springa till toaletten direkt. Fan vad äcklig man kände sig. Gråter Tur att jag stod upp och inte behövde sätta mig ned tills jag fick chansen att komma till en toalett.
  • Anonym (Undrande)

Kanske hade ÄL igår..?! Om ni är känsliga, läs inte vidare!!

Blev väldigt glatt/blött på papperet igår när jag torkade mig. Så stoppade upp ett finger för att se/känna på flytningarna. Fick då ut en liten vit/genomskinligt skum med bubblor i som var lite segt och trådigt.. Sen fick jag lite ont i magen också, men kan bero på att jag är sjuk också.. Vad tror ni, kan det ha varit min ÄL?
    På dag 15.  

• Anonym (Olika)

Låter som äl ts. Ligg i ni!

Svar på tråden Ni med menscykel på 30+ dagar