• Greta22

Gamla Stan? Någon som bott där?

Hej.

Vi kollar runt på lägenheter just nu. Vi har funderat på Gamla Stan.
    Någon som bott där som vet? Är det jobbigt att bo där med alla turister?

Känns som att alla människor som går runt där kan vara lite störande.

Samt att husen ofta är i rätt dåligt skick.

• Svar på tråden Gamla Stan? Någon som bott där?
  • Lady Paraplyh

*asg* Du är rolig du.

• Tuppjuck

Svaret är ja - det är jobbigt med alla turister. Men de fulla människorna på nätterna och konstanta ljudet från gatumusikanterna är värre. Sen är väggarna på de flesta husen otroligt tjocka vilket av min erfarenhet ger jättevarma somrar (och man kan inte öppna fönstrens pga ovan) och kalla vintrar. Skulle välja att bo någon annanstans... För några år sen fanns inte heller toa/dusch i alla lägenheter utan det fanns gemensamma per trappuppgång. Förmodligen har de fixat det nu - hoppas jag iaf ;)

• jaghopparhögt

Det är inte jobbigare än att bo på andra centrala platser,det är mycket folk dagtid och mycket fylla kvällstid men det är inte värre än på andra ställen.
    Sen brukar det vara väldigt lyhört inne i huset eftersom det rör sig om gamla hus, men det är heller inget unikt för gamla stan. Så att spela musik eller ha hemmabio på kvällarna är uteslutet.

• Greta22

Ja det är nog uteslutet nu. :) Vill nog helst inte bo där själv. känns inte som något bra ställe att bo på faktiskt. Fina hus, mysiga gränder. Men där tar det slut för min del. 
    Värnar för mkt om det privata.

Men tack för tipsen.  

• Greta22
    Lady Paraplyh skrev 2013-11-21 00:40:17 följande:
    *asg* Du är rolig du.
    Rolig för att jag kollat på lägenheter i gamla stan? Okej. Bra att jag kan roa någon. :) 
    Har nämligen varit på visning där. Men jag kände mig trängd av alla människor.
    Tror inte jag skulle vilja bo där. Därför frågade jag ifall någon bott  där.

Förstår inte det roliga i det?  
  • Linneaf

Jag bor i gamla stan, uppvuxen, flyttade hemifrån i tre år å sen flyttade jag tillbaka med sambon och vår son.

jag älskar det! Men det är en vanesak såklart med alla turister..

• M i l l a n

En kompis till mig bor i Gamla stan. Hon har en jättemysig lägenhet högst upp.

Nackdelarna är vad jag förstått: ingen mataffär, dyrt att bo, inte praktiskt om man har barn eller hund, folk som pissar i gränderna.

• M i l l a n
    Tigerliljaaa skrev 2013-12-01 03:05:00 följande:

Finna mataffären på torget

Okej, då har jag väl missförstått / hört fel angående mataffär.
  • Tigerliljaaa

Haha finns skulle det stå. Menar inte Stortorget utan det andra som ligger i riktning mot Slussen. Tror det är en Coop nära

Svar på tråden Gamla Stan? Någon som bott där?