Mobbad för namnet?
Är det någon som blivit mobbad för sitt namn eller vet någon som har drabbats? Vilket namn gällde det?
Är det någon som blivit mobbad för sitt namn eller vet någon som har drabbats? Vilket namn gällde det?
Nej, det har jag inte.
Och tror snarare att det är personer som redan utsatts för mobbning som DESSUTOM mobbats för sitt namn, oavsett vad de hetat. I princip alla namn går ju att rimma med negativa ord.
Nej. Tror inte namnet gör att man mobbas. Men om man däremot mobbas så kan ett namn användas i mobbingen.
Faktiskt aldrig hört om, inte under min tid i alla fall. Det är jättevanligt med ovanliga och internationella namn så det mesta funkar liksom.
Jag tänkte att namnet kunde vara en inkörsport till mobbing. Har man ett lustigt namn så tror jag att det kan trigga igång mer.
Jag mobbades på grund av mitt efternamn som barn. Det är ett finskt namn som kan rimma lite lustigt. Var inte kul alls faktiskt. Så jag bytte namn till min mammas flicknamn så fort jag blev myndig. För övrigt vet jag egentligen inte om jag känner någon som blivit mobbad just för sitt förnamn. Men det finns ju en del namn som iallafall jag skulle undvika till mina barn p.g.a. att de rimmar fult. T.ex. Nora och Britta som egentligen är fina namn.
Japp. För mitt förnamn - Emma.
"Emma pemma fågelskrämma"
"Emma är lika ful som en fågelskrämma"
"Emma pemma äckelslemma"
"Emma säljs för en femma"
and so on...
Beklagar mobbingen, vet själv hur hemskt det är.
Emma trodde jag inte man kunde mobbas för snarare Kajsa eller så...Men tyvärr är barn kreativa och har de fastnat för något så fortsätter dem.
Hade en vän som mobbades för sitt namn Ellinor. Andra barn gjorde långa ramsor på hennes namn som aldrig tog slut så som "Ellinor har stora tjocka lår, hon liknar ett får och har håriga tår med äckliga variga sår" osv.
Jag är döpt till Dick. Mitt andranamn är Jerker. Jag är uppvuxen i ett engelsktalande land.
Men nej, ingen har någonsin retat mig för mitt namn.
Inte mobbad kanske men några killar sjöng "josefine vill du suga min kuk" (är från en eddie meduza sång) några ggr vilket inte var så kul...