• Kalmarff2008

Dvd till datorn;)

Hej jag undrar en grej. Jag har en film på en dvd skiva, som jag vill föra över till datorn så jag slipper ha en skiva i när jag ska se :)

Ngn som vet hur jag ska göra?  

• Svar på tråden Dvd till datorn;)
  • JonteTheSon
    Kalmarff2008 skrev 2013-11-19 17:57:40 följande:
    Hej jag undrar en grej. Jag har en film på en dvd skiva, som jag vill föra över till datorn så jag slipper ha en skiva i när jag ska se :)

Ngn som vet hur jag ska göra?  
    Vet på ett ungefär hur man gör.. Lite svårt att beskriva.. Finns tutorials på youtube :)
  • Aniiee

Skitenkelt, man laddar ner freemake videoconverter på freemake.com, installerar, öppnar, sätter dvdn i datorn, klickar på DVD i Freemake, klickar rätt i navigeringen, (hoppas att DVDn inte har DRM), gör lite inställningar (om man tex vill ha text, bara ha en del av filmen, osv), klickar på någon av "to-" knapparna (to-avi, to-mkv, to-xbox....), väljer var man vill att filmen ska sparas, klickar på ok, väntar tills den är klar. KLART!

(OBS! Disclaimer: denna lilla tutorial är tänkt att hjälpa folk att kunna konvertera till exempel sina gamla hemvideor på DVD till datorn. Om någon väljer att kopiera upphovsskyddat material så ligger det helt på dessa personer och jag tänker inte ta något som helst juridiskt ansvar för det ;) )

Yaoi is the opiate of the fangirls
Svar på tråden Dvd till datorn;)