• Anonym (livrädd)

liten knöl i underlivet vid slidmyningen

hej..

ikväll när jag smörjde in mig i underlivet(behandlar mig för klåda/svamp) så kände jag en knöl ca en ärtas storlek, hård, gör inte ont när man klämmer/rör vid den och sitter som i huden/skinflik. Blev iskall inombords och liv rädd!!

Finns det någon som kanske kan veta vad det kan vara? Har en gyn tid nu i Januari, men Är som sagt livrädd har inte känt denna tidigare har alltså bara ploppat upp. Är så himla rädd för att det ska vara cancer eller liknande.

ska försöka få en tidigare tid till en gynekolog men hur ska jag kunna sova nu? känner bara för att gråta.  

• Svar på tråden liten knöl i underlivet vid slidmyningen
  • Anonym (Bartholin)

Var sitter den mer precist? Vid sidan av slidmynningen?

• Anonym (livrädd)

nej mer i mitten, alltså precis ovanför slidöppningen i en skinflik, rakt ner från klitoris så ganska exakt i mitten.

• Anonym (Anonym)

Hej! 

Jag förstår att du blev rädd när du kände det, men oftast är det helt ofarligt. Om du googlar på "knöl i underlivet" eller liknande kommer du få upp väldigt många trådar som innehåller exakt det du skrev nu, "stor som en ärta" osv. Det är troligtvis någonting helt ofarligt som en massa kvinnor känner av och får under sitt liv och du behöver nog inte vara rädd!

Men gör hur som helst en undersökning så snabbt som möjligt bara för att vara på den säkra sidan, men ta det lugnt, det är nog ingenting.  

• Anonym (haft samma sak)

Har också haft en sådan liten knöl precis som en du har. Var antagligen en inflammerad körtel som försvann efter några veckor och som aldrig kommit tillbaka.

Svar på tråden liten knöl i underlivet vid slidmyningen