• Anonym (Undrar)

Saint Tropez kläder

Håller på att beställa kläder på nätet. Jag behöver verkligen massor av grejer och nu vill jag verkligen handla "rätt".

Nu hittade jag en stickad tröja jag gillar från märket Saint Tropez. Är det någon som har koll på kvaliteten på detta märke? ofta varierar det ju från plagg till plagg, men ändå. Många märken har ju ändå någon standard över lag.

Märket känns billigt så jag blir lite osäker...Material på just denna tröja är: 50% VISC, 45% Nylon, 5% Kashmir

Tacksam för svar... :))

• Svar på tråden Saint Tropez kläder
  • Anonym (...)

Åhléns säljer dem... Kläm å känn där :)

• Anonym (Undrar)
    Anonym (...) skrev 2013-11-19 23:14:37 följande:
    Åhléns säljer dem... Kläm å känn där :)
    Jag var där idag men har efter flera år av "felköp" så litar jag inte längre på min förmåga att bedöma kvalitet.
    Tycker stickat känns så skönt och fint i affären men det mesta jag köper blir fult efter ett par användningar. Därför börjar jag bli allergisk mot för billiga plagg. 100% Kashmir funkar ju oftast men eftersom jag behöver mycket nya kläder så måste jag hålla ner kostnaden för varje plagg... Önskar jag kunde ha med min mor varje shoppingrunda. Hon har en gåva att bedöma kvalitet men den har jag då inte ärvt. Jag har hittat några säkra kort men stickat är alltid svårt.

Har du köpt detta märke någon gång?
  • Anonym (...)

Ja men mest byxor och de har varit bra... Annars är esprits tröjor bra

• Anonym (Undrar)

Beställde en esprit med faktiskt men den var rätt basic... Chansar på tröjan helt enkelt.... Tack för input iaf...

• Anneli 87

Har en liknande tröja som du vill köpa från saint tropez och tycker den håller hög kvalité. Har tvättat den några gånger och är fortfarande lika mjuk och har inga noppror.

• ploffsan

Jättebra kvalitet faktiskt, trots att de är så billiga. Jag har haft koftor därifrån i flera år.

• ploffsan

Jättebra kvalitet faktiskt, trots att de är så billiga. Jag har haft koftor därifrån i flera år.

• Anonym

Verkar lovade då. Beställde tröjan nu iaf. Den var fin på bilden så hoppas den är lika fin i verkligheten. Försöker hitta lite "nya" märken då jag sällan är nöjd med det jag köpt tidigare. Börjar bli allergisk mot noppror, dålig passform osv. Resande min garderob och det är väldigt mycket som måste slängas trots få användningar.

Tipsa gärna om fler prisvärda märken med bra kvalitet.

Vill gärna ha stilrena kläder så att man kan se proper ut på jobbet men även snygg på en aw. Går man upp en prisnivå så finns det ju hur mycket som helst. Jag gillar Filippa k, Hope, Dagmar osv men tyvärr så är det för dyrt så dessa märken känner jag inte att jag kan handla en halv ny garderob hos tyvärr.

Får nog mer komplettera med dessa märken när jag byggt upp en billigare garderob som jag är nöjd med.

• Anonym
    ploffsan skrev 2013-11-20 20:31:33 följande:

Hoppas jag tycker det med. Har haft svårt att hitta ställen att köpa bra tröjor ifrån. Vore ju bra att få en ny favorit.
  • Anonym (Steph)

Oasis har bra toppar/blusar (passar till kontor). Selected femme gillar jag med.

• Anonym
    Anneli 87 skrev 2013-11-21 06:28:57 följande:

Selected femme tycker jag med! :)

Jag har spanat in det förut! Ska testa nästa gång.

Oasis har jag aldrig varit inne på med den förutfattade meningen att det är väldigt dålig kvalitet och inte så snygga kläder men ska ge det en chans och gå in där...
  • Anonym

Kläderna har redan kommit och tröjan från sant tropez var hur fin som helst. Så om kvaliteten håller måttet så blir det lätt en ny favorit! Funderar på att beställa fler i nån annan färg till och med.

• Anneli 87
    Anonym skrev 2013-11-21 08:07:21 följande:
    Jag har spanat in det förut! Ska testa nästa gång.

Oasis har jag aldrig varit inne på med den förutfattade meningen att det är väldigt dålig kvalitet och inte så snygga kläder men ska ge det en chans och gå in där...
    Jag har en slags kavaj fast mer ledig som har gulddragkedjor på från selected och jag har 5st i olika färger! Bara älskar dem :) dock har dem kostat en halv förmögenhet då en sådan går på 800kr :P
  • Missis Solros

Vila och Only, samt Vero Moda är klara favoriter. De håller en god kvalité både på material och på design:)

Honung söker bi
Svar på tråden Saint Tropez kläder