• Anonym (väger 80 kg!!)

börjar få panik

jag väger 80 kg, vägde innan 70 kg men har bara gått upp i vikt den senaste tiden. tips på vad man kan göra? hjälper promenader?

• Svar på tråden börjar få panik
  • Anonym (CHIA)

Ät en matsked chiafrön morgon och kväll, uppblött med vatten. Då sväller de 12 gånger sin storlek i magen. Håller dig så mätt, och du får i dig så mycket näring (men få kalorier) via fröna så du tror inte det är sant. Jag har gått ner 3 kilo en vecka med fröna, och då har jag ändå ätit som vanligt, samt ej motionerat! Har t om ätit chips.. Skäms

Men promenader och motion i allmänhet kommer öka takten du går ner på, so go for it! Skrattande . Avstå från allt sött, och vita kolhydrater. Lycka till! 

• Anonym (Krass)

Allt hänger på kcal intag i förhållande till vad du gör av med... Så enkelt är det!

• Anonym (CHIA)
    Anonym (väger 80 kg!!) skrev 2013-11-19 23:16:03 följande:

jag väger 80 kg, vägde innan 70 kg men har bara gått upp i vikt den senaste tiden. tips på vad man kan göra? hjälper promenader?

En sak till: kolla upp din sköldkörtel. Om den fungerar dåligt så förbränner du fett sämre. Be läkaren ta prov på TSH, T4 fritt samt T3. Har du sämre värden så får du Levaxin, och då mår du bättre och många går ner i vikt av bara Levaxinet.

Sköldkörtelproblem är jättevanligt bland kvinnor och ganska ofta orsak till övervikt. Även bland de som äter bra och rör på sig pga av att ämnesomsättingen saktar ner! 
  • Anonym (CHIA)
    Anonym (Krass) skrev 2013-11-19 23:23:05 följande:
    Allt hänger på kcal intag i förhållande till vad du gör av med... Så enkelt är det!

INte alltid. Det kan finnas ämnesomsättningsproblematik bakom som bör kollas upp. Vanligt bland kvinnor som sagt.
  • Anonym (Krass)
    Anonym (CHIA) skrev 2013-11-19 23:26:23 följande:

INte alltid. Det kan finnas ämnesomsättningsproblematik bakom som bör kollas upp. Vanligt bland kvinnor som sagt.
    Fast det har ändå men det att göra ... Stoppar man i sig fler kcal än vad man gör av med så går man upp i vikt oavsett orsak...
Svar på tråden börjar få panik