• giftgrodan

Babypresent som inte är kläder?

Hej!

Har en kompis som fått barn och jag vill gärna ge en liten present. Men vad kan man ge som INTE är babykläder? Det får inte vara för dyrt heller, tänkte helst inte lägga mer än 100, absolut max 150 kr. Ska jag kanske köpa något till HENNE istället? Men i så fall vad?

• Svar på tråden Babypresent som inte är kläder?
  • Dixie

Något till mamman är ju trevligt, kanske några föräldratidningar, ett gott choklad och te!? Annars tycker jag en filt är en bra present till barnet, det har man alltid nytta av!

• Meinu

Vi brukar ge en flaska vin och några ostar/marmelader till föräldrarna när dom fått barn. 
    Barnkläder/prylar får dom nog av ändå liksom. 

• Lovizas Mamma

Jag brukar plocka ihop en korg till mamman, för 100-150 kan du plocka ihop massor, sist köpte jag kex och ost, ansiktsmask, duschcreme

• syster78

Filt av något slag är en kanonpresent, man behöver fler än man tror. Andra ytterst användbara saker kan vara nån fin pipmugg eller matskål eller några fina dreggellappar!

• jashrinah

jag skulle nog satsa på ett kit med våtservetter , tvättlappar , nån babycreme och en babyolja :) kanske ett litet paket blöjor med =) 

• 2013

Det beror väl lite på hur föräldrarna är som personer och om de är specifika i sitt föräldraskap. Vi hade t.ex. inte uppskattat våtservetter och blöjor eftersom vi är sjukt kinkiga med innehåll.

Det vi har gett bort som har varit uppskattat har varit matkorgar med mögelostar, gott bröd och choklad och liknande samt en dagstidning från den dagen barnet föddes.

• PaUlaH

Du kan köpa eller göra själv nåt fint till barnets rum t. ex en kudde, en vimpel eller garland, en tavla med barnets namn, födelsedatum och vikt, m.m.

• PumpkinQueen

Det finns en jättesöt gosedjurskatt att köpa på Åhlens, kostar 70 spänn eller så. Tuggvänlig, liten och inga knappögon som kan lossna och hamna i bebis hals. Glad

Ja, det är jag på bilden
  • aster

En barnbok du minns från din barndom och tycker är riktigt bra. Ta inte en tråkig bebisbok utan en med lite djup i. Skriv en fin hälsning som barnet kan läsa för sina egna barn en dag.

• Litet My

Brioleksak (de där i trä), de är lite "finare" tycker jag och fungerar både som prydnad och som leksak (ifall man inte vill ge bort någon leksak enbart i plast).

• EllaSigrid

Om det fortfarande är aktuellt att leta present, blev jag själv tipsad om www.barnaspara.se där det finns erbjudanden för barn. Där kan du välja Presenter och få tips.

Svar på tråden Babypresent som inte är kläder?