Hjälp, ska jag verkligen göra en abort?
Efter nästan en veckas försök fick jag nu tag på abortmottagningen. Först och främst om någon verkligen vill göra abort varför ska det vara så svårt att få tag i dom på mottagningen? Illa. Jag fick en tid nästa vecka. Hjälp! Jag är så otroligt nervös. Detta är min fjärde graviditet. Jag har aldrig gjort abort eller fått missfall. Jag vet inte om jag vill/kan göra en abort. Min man vill inte ha fler barn. Vi båda hade oskyddad sex (jag bad honom att avbryta, han "fuskade") och nu står vi här.. Gravida! Våran yngsta är snart 6 månader. Det kommer kanske skilja 13-14 månader på barnen om vi behåller. Jag är osäker på hur långt gången jag är men förmodligen i v 6-7 kanske. Jag har redan sagt till min man att jag vägrar skrapning/operation. Om möjligheten till medicinsk abort finns, om jag inte är så långt gången då ska jag överväga en abort. Eller? Jag vill egentligen inte, men jag vill inte förstöra våran relation heller. Hur vet man vad som är rätt beslut? Jag ska prata med min man ikväll för att se vart han står om jag inte kan göra en abort. Svärmor lät inte negativ, hon förstod mig och mina tankar. Hon sa att han kommer älska barnet men att det bästa vore att vi är överrens. Och så är det ju. Men vems vilja väger mest om vi inte kan komma överrens?