• N4L

4 veckors gör kryprörelser med benen. farligt?

Min lilla dotter som blir fyra veckor snart gör kryprörelser med benen dvs så att rumpan är uppe i luften.

Dock kan hon inte lyfta huvudet mer än 1 cm i 1 sekund typ.

Kan det vara skadligt för ryggen eller något då överkroppen inte alls hänger med? Benen ser ut att vara helt klara att krypa men nacken och armarna bara ligger där på marken.

Har henne på en filt på golvet några minuter på mage varje dag.

• Svar på tråden 4 veckors gör kryprörelser med benen. farligt?
  • Ramborg

Det gjorde min dotter också väldigt tidigt. Jag trodde det var vanligt? Ser ju otroligt sött ut, att de liksom vill krypa men huvudet är för tungt och nacken för klen.

Min flicka är över två år nu och utvecklas helt normalt, så hon verkar iaf inte ha tagit någon skada av att hon höll på sådär när hon var riktigt liten.

42.
  • N4L

Ja det ser sött ut

Första barnet så man har ju i te jättekoll.

Försökte Google lite och då hittar jag om äldre barn på typ 5-6 mån som gör så innan de börjar krypa. Men jag googlar säkert fel :p

Tack för svar iaf!

• Flickan och kråkan

Det brukar bli så när det försöker få upp huvudet och överkroppen men inte orkar. Då åker bakdelen upp istället .

• N4L

Då är det normalt Skönt att höra!
    Hon är så liten också! Vägde bara 2600 trots att jag gick några dagar över när hon föddes och väger väl nu som ett "normalt" fullgånget barn.

När jag liggammar henne på sidan på nätterna så jag ligger i fosteratällning så sparkar hon upp sig själv med hjälp av mina lår. Så får flytta ner henne då och då :p

Roligt att de är så rörliga när de är så små

Svar på tråden 4 veckors gör kryprörelser med benen. farligt?