• Katriin

Ljusrosa i bröstmjölken?

För en liten stund sedan skulle jag pumpa ut mjölk och då kom det lite ljusrosa droppar!!!
    Va det blod och varför kommer det så? Är det farligt för barnet?

Jag har ett sämre bröst att amma ifrån pga en gammal piercing så jag trodde att det kanske va därför för jag ammar typ bara 1 gång om dagen på den sidan, har nästan ingen mjölk kvar där men sen när jag pumpat en stund på andra sidan så händer samma sak?

Någon som vet?

• Svar på tråden Ljusrosa i bröstmjölken?
  • Mia83

Kan bero på en liten infektion i bröstet eller bröstvårtan. Att det är blod kan du nog vara säker på. Det är absolut inte farligt på ngt sätt att amma ändå! Däremot kanske du ska kolla upp det för din egen skull?

• Snuva

Med mitt första barn fick jag orangeaktig mjölk. Det berodde på att jag FROSSADE zoo-godisar.... Snacka om färgämnen! Vet inte om det verkligen kan stämma, men det var förklaringen från BB. Men det höll bara i sig ett par dagar, sen när jag övergick till Djungelvrål blev den som vanligt igen (inte svart... )

• Mia83

Om du vill ha mer info om att amma fast mjölken är blodig finns det säkert på amninshjälpens sida......ifall du vill läsa på egen hand dvs.

• saggitarius

Som sagt, inget farligt för bebisen att amma ändå. Men mindre trevlig för mamman. Själv blödde jag för att bb lärde ut ett grepp som inte fungerade för oss, så brösten mina var allt annat än hela.

När man pumpar blir oxå sugningen av annan karaktär, hårdare än amning. Du kanske kan försöka pumpa på ett lite snällare och lugnare sätt. Vet inte vad du har för manick... Jag hade apotekets manuella, och med den fungerade det bäst om man tvinnar brösten mellan varven för att stimulera mjölken, och så suga långsamt. När det börjar rinna håller man still tills farten trappas av, då kan man ge lite mer vakum. Brösten har ju en automatisk drivreflex. Och jag misstänker att dina bröst inte gillar pumpning då det sliter lite mer...

Men kolla för säkerhetsskull att du inte har en infektion, jag tror inte att piercingen har något med saken att göra, bara extra hål. För det är väl ingen ny piercing?

Hoppas det löser sig!

Kram

• Mia83

Snuva

Där sa du nåt, det stämmer ju faktiskt att bröstmjölken kan färgas av det man äter. Kanske kan vara det då ts, eftersom det är i båda brösten?

• Katriin

Tack alla som svarat det känns som att saggitarius är inne på rätt spår där med att pumpa för hårt! Jag har apotekets själv pump och den är ju inte så bra (tycker jag) har precis köpt en ny pump som jag ska testa istället!

Tack så mycket

Svar på tråden Ljusrosa i bröstmjölken?