• Anonym (babianrumpan)

hjälp, mitt underliv ser ut som en babianrumpa! :-(

Är gravid i v 30, och har den senaste tiden känt en tyngande känsla i underlivet, känt mig lite sådär allmänt svullen från den ena dagen till den andra.. de senaste dagarna har det blivit värre och idag tog jag mig en titt i spegeln, för det känns verkligen som om något håller på att trilla ur från underlivet.

Skulle aldrig tagit den där titten
    usch nu är jag deprimerad av synen. SVULLET, illrött och dessutom verkar det som om jag fått åderbråck på insidan av ena yttre blygdläppen.

det gör ont när jag sitter, blir ännu värre när jag står. mitt jobb är mycket sittande, så jag försöker variera med att stå pga foglossning i blygdbenet ( som om det inte räckte med åderbråck i underlivet lixom)

VAD gör man åt detta? FINNS det något att göra?

* Blir det bättre när bebisen fixerar sig?

* Kan man lindra på något vis? Smörja in med något?

* läste någonstans om någon som blivit rekommenderad stödtrosor från förlossningen/BB av sin bm, stämmer det att det finns?

* blir det sämre ju längre tiden går? jag kommer aldrig våga visa mig för min man när jag ser ut så här.

* och det viktigaste av allt, försvinner det efter att bebisen är född?

många frågor här nu, men jag är fortfarande i chock efter titten jag tog i morse

Finns det fler med samma problem? 

• Svar på tråden hjälp, mitt underliv ser ut som en babianrumpa! :-(
  • Anonym (babianrumpan)

Ingen i samma sits som jag?

• Frögurka

Jodå, tyvärr känner ja igen de där - från 4 graviditeter.. Luuuuugn, så fort ungen är ute så kommer muttan återfå sitt tidigare snygga utseende

• Anonym (babianrumpan)
    Frögurka skrev 2013-11-20 19:35:51 följande:
    Jodå, tyvärr känner ja igen de där - från 4 graviditeter.. Luuuuugn, så fort ungen är ute så kommer muttan återfå sitt tidigare snygga utseende
    är det verkligen säkert? 
    ska jag förvänta mig att det bara blir värre och värre för var dag som går nu tills graviditeten är över? usch jag vill bara böla...

vad kan man göra för att underlätta svullnaden? kan man bli sjukskriven för detta, i kombination med foglossning tro? är livrädd för att det ska bli värre än vad det är idag. förvärras det om jag sitter mycket? står? vad är värst? 
  • Frögurka

Ingen aning. Svullnaden o förgen beror ju på de tunga trycket från barnet. Men de går över direkt efter förlossningen. Kan ju däremot inte tänka mej att de blir värre o värre för varje dag, även om ja förstår din känsla o oro.

• Anonym (babian2)

Jag var också jättesvullen och röd under min senaste graviditet och var livrädd att det var så det skulle se ut hädanefter... När bebisen väl var ute återfick dock underlivet sitt forna utseende :) 

• Anonym (babianrumpan)

låter ju skönt.. detta är min andra graviditet och jag märkte inget av detta alls när jag väntade första!

• Anonym (babian2)
    Anonym (babianrumpan) skrev 2013-11-21 20:06:41 följande:
    låter ju skönt.. detta är min andra graviditet och jag märkte inget av detta alls när jag väntade första!
    Samma här. 
Svar på tråden hjälp, mitt underliv ser ut som en babianrumpa! :-(