• frida94

Resa med 3 veckors bebis?

Hallå där allihopa... Nä vi ska inte resa just nu... Men vår dotter blev 3 veckor i måndags & vi funderar på att resa i januari, februari kanske? Då är vår lilla dotter 3-4 månader.
    Vi skulle vilja resa för att.... Koppla av och bara få vara vi, jag hade en väldigt jobbig förlossning och det har varit väldigt stressigt sen hon föddes möten hit och dit och vi har lixom inte kunna koppla av och det skulle vi vilja göra tillsammans, åka någonstans en vecka och bara få vara vi och njuta av värmen och stänga av telefonerna,

Men nu till frågan, vad anser ni om att resa med så små barn? Kan man göra det? Och vad bör man isåfall tänka på?  Det är mitt/min killes första barn så vi vet inte om man kan resa med så små barn, därför frågar jag här! :) 

• Svar på tråden Resa med 3 veckors bebis?
  • mp90

Klart man kan:) tänk på att inte åka till ett för varmt land bara:)! O så ska man ju inte smörja bebisar med solkräm, de finns dock en man kan köpa på naturbutiker typ life som inte är konstiga ämnen i :)!

När man startar o landar kan de va bra att amma eller ge ersättning så bebis sväljer o inte får lock :)!

• Lowika

Tänk också på att i vissa länder finns t.ex. mässling. Något som i princip är utrotat i Sverige. Ditt barn har ännu inte fått vaccinationer för det och en del andra sjukdomar.

• Frontline

Vi åkte utomlands förra året när minsta barnet var lite mer en 3 månader och temperaturen låg på ca 35 hela veckan, han låg i stort sett dygnet runt i sin barnvagn och hade det bra så länge han fick vara i skuggan...

Så absolut åk ni, vi har varit utomlands ett antal gånger med barnen innan dom har fått sina vaccinationer och ingen har blivit ens det minsta sjuk...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • 1990amanda

Jag var utomlands med min son när han var 7 månader, vi åkte till Turkiet och det gick Jätte bra! Nu vill ni åka i jan / feb och då är det ju inte varmt där.! Men ett annat land är ju Thailand! Väldigt lång resa bara, men om man åker på natten så sover man största delen av resan! 

Vi åkte när sonen var 2 och de gick jätte bra!

När man har litet barn är de bra att amma eller ge flaskan under start och landning för minska trycket. Man kan även ge lite näsdroppar.

Tänk på att barnet ska vara I Skuggan! Och man måste ha UV kläder på. Men att bada i poolen brukar vara väldigt popuärt och svalkande! :) Tänk på att duscha av bebisen pga av kloret.

• Dixie
    1990amanda skrev 2013-12-19 16:50:51 följande:
    Jag var utomlands med min son när han var 7 månader, vi åkte till Turkiet och det gick Jätte bra! Nu vill ni åka i jan / feb och då är det ju inte varmt där.! Men ett annat land är ju Thailand! Väldigt lång resa bara, men om man åker på natten så sover man största delen av resan! 

Jag har aldrig åkt med en 3 månader till Thailand, de har ju kanske inte ens fått sin första vaccinering - då hade jag valt Kanarieöarna, en ganska kort flygresa och inom Europa.
Svar på tråden Resa med 3 veckors bebis?