• Anonym (jätten)

kan man operera sig kortare?

Jag var hela uppväxten ett huvud längre än mina klasskompisar, slutade dock (som VÄL ÄR) växa på längden i sexan..

Jag har alltid, hela mitt liv, sen jag var i dagisåldern, velat vara en av dom där korta nätta tjejerna... men icket.. inte ens när jag hade BMI 17 var jag nätt. Jag ser ut som en jätte.. 

Jag har ju läst om att man kan operera så man får längre ben osv... men kan man göra det motsatta? Jag vill bli kortare, få smalare axlar och höfter (alltså smalare benstomme) .

FINNS sådan operation? isåfall VAR? och till vilken kostnad?   

• Svar på tråden kan man operera sig kortare?
  • Toppen9

Vore det inte enklare och mindre smärtsamt att arbeta med ditt eget mående så att du kan acceptera dig själv och må bra?
    Kram

• Anonym (jätten)
    Toppen9 skrev 2013-11-20 17:42:09 följande:
    Vore det inte enklare och mindre smärtsamt att arbeta med ditt eget mående så att du kan acceptera dig själv och må bra?
    Kram

jag mår bra, men jag vill inte se ut som en jätte. Jag har så länge jag kan minnas önskat att det skulle finnas någon operation som gjorde att jag blev liten och nätt.
  • Anonym (Bekant)

Om min förra vän kunde acceptera att vara 187 lång,väga 150 och kräva stl 60 kan nog du acceptera din längd också. Man får göra det bästa av vad man har ju! Glad

• Anonym (jätten)
    Anonym (kort) skrev 2013-11-20 17:46:07 följande:
    Hur lång är du?

173cm, låååååånga ben.
  • Anonym (jätten)
    Anonym (Bekant) skrev 2013-11-20 17:48:47 följande:
    Om min förra vän kunde acceptera att vara 187 lång,väga 150 och kräva stl 60 kan nog du acceptera din längd också. Man får göra det bästa av vad man har ju! Glad

men vad har din förra vän med mig att göra? vilket konstigt svar! det har ju ingenting med mina frågor att göra.
  • Johanna 1987

Fast 173 cm är väl inte extremt långt??
    Jag är 180 cm o inte ser jag ut som någon jätte...

• Anonym (ano)

ok ... jag trodde du skulle säga 1.93
    Nej har aldrig hört om sådana operationer. Tror inte att de finns.

• Anonym (jätten)
    Johanna 1987 skrev 2013-11-20 17:55:54 följande:
    Fast 173 cm är väl inte extremt långt??
    Jag är 180 cm o inte ser jag ut som någon jätte...

nej jag har väl aldrig påstått att jag är extremt lång heller? Men lång är jag ju, och har breda axlar... och jag vill vara liten och nätt.
  • Katlan

173?
    Jag är 174 och skulle inte sagt nej till några cm till.

Det är snyggt att vara lång, ännu snyggare med långa ben till.

Svar på tråden kan man operera sig kortare?