• justme80

Blockad på facebook

Helt plötsligt kan jag inte gå in på en persons profil på facebook. Personen är inte ens sökbar och finns inte med i vänlistan synligt för mig hos dem hen är vän med. Jag har aldrig varit vän med personen. Men om jag är inne på min pojkväns fb sida och han är vän med hen så finns personen med? Kan man blocka en icke vän? Kan personen fortfarande kolla in min fb sida?

• Svar på tråden Blockad på facebook
  • gezellig

Ja, man kan blockera någon man ej har på sin vänlista. Blockeringen fungerar åt båda håll, så personen som blockerar ser ej den blockerade heller.

• faithfully

Man kan gömma sig på FB så man inte är sökbar, men om du slutat se honom från ditt konto, men från andras så låter det ju som om du är blockat. Finns det anledning till att han kan ha blockat dig?

• Jacqueline

Man kan göra sig icke sökbar så att man själv får söka upp och bestämma vem man vill vara vän med iaf.

• justme80

Personen har bara försvunnit från mina vänners vänlistor och är inte sökbar så jag trodde personen inte fanns kvar på facebook. Men på min pojkväns fb sida går det att se att personen finns kvar eftersom de är vänner.
    Kan den personen som blockat mig se min sida? Säg tex att jag taggar en bild på min pojkvän kan personen se bilden jag lagt upp trots att jag är blockad men är vän med den jag taggat? Knäppa frågor men jag är nyfikenSkrattande

• Dragonfly
    Jacqueline skrev 2013-11-20 21:06:44 följande:

Man kan göra sig icke sökbar så att man själv får söka upp och bestämma vem man vill vara vän med iaf.

Så har nog personen gjort!
  • Dragonfly
    justme80 skrev 2013-11-20 21:14:30 följande:

Personen har bara försvunnit från mina vänners vänlistor och är inte sökbar så jag trodde personen inte fanns kvar på facebook. Men på min pojkväns fb sida går det att se att personen finns kvar eftersom de är vänner.
    Kan den personen som blockat mig se min sida? Säg tex att jag taggar en bild på min pojkvän kan personen se bilden jag lagt upp trots att jag är blockad men är vän med den jag taggat? Knäppa frågor men jag är nyfikenSkrattande

Har hen bara ändrat inställningar så kan hen se sin vän (din pojkvän) i en tagg från dig, ja.
  • Dragonfly
    Dragonfly skrev 2013-11-20 21:22:24 följande:
    Har hen bara ändrat inställningar så kan hen se sin vän (din pojkvän) i en tagg från dig, ja.
    Däremot kan hen inte det om du är blickar (som sagt, det går åt båda håll).

Din sida kan hen titta på om du har en öppen profil, förutsatt att du personligen inte är blockad.
  • justme80

Det är så att tjejen som blockat mig har varit otrogen med min pojkvän. SÅ undrar om hon var rädd att jag skulle höra av mig till henne via fb eller bara vill slippa råka se mig på fb? Min pojkvän har henne kvar som vän och jag och min pojkvän ska fortsätta vara tillsammans men undrar hur mycket hon kan se av mig och det jag taggar min pojkvän i? Glad

• faithfully
    justme80 skrev 2013-11-20 21:14:30 följande:
    Någon annan som inte är vän med denne- kan de hitta honom när de söker? Då kan han ha gömt sig för sökningar.

Finns det anledning till att han skulle ha blockat dig? 
  • c0ockiee

Blir man blockad ser man inte den personen över huvudtaget. Lika dant om du blockar någon.

Som när den personen kommenterat någons status sån ser det ut som ens vän pratar med sig själv.

Däremot kan man göra sig osynlig i sökord för alla utom ens egna vänner. Förmodligen det som denna personen har....

• justme80

Har fått hjälp och kollat på en kompis fb sida som inte är vän med tjejen och där är hon sökbar så jag är blockad. Det som var konstigt är att min kompis kunde se mer på den här personens sida än vad jag kunde tidigare trots att vi har samma vän min pojkvän vilket inte min kompis har. Brukar det inte vara så att man ser mer hos sina vänners vänner än att okända ser mer? Vad nu tjejen är rädd att jag kan göra mot henne på fb? Eller är det för att slippa se mina inlägg hos min pojkvän eller bilder som jag taggar med honom i?

Svar på tråden Blockad på facebook