klumpkänsla i halsen
Jag har detta märkliga "klumpkänsla i halsen" som det inte verkar finnas någon som helst bot för. Jag har haft det många gånger och det är lika jobbigt varje gång. Av och till i minst 15 års tid har jag fått dras med detta och ingen läkare (har nog sökt 5-6 ggr, senast igår) har lyckats hjälpa mig med detta mycket obehagliga tillstånd.
Är nu mest ute efter fler som känner/känt som jag och förhoppningsvis t o m hittat någon bot på eländet. Ska därför försöka förklara ingående vad det är.
Det känns alltså som att jag har någonting, en stor bit morot eller liknande, som satt sig fast i halsen. Jag känner att jag vill harkla mig hela tiden men gör jag det blir symtomen värre, klumpen växer. Den sitter i höjd med struphuvudet och kan flytta sig från högra till vänstra sidan. Ibland känns det mer på höger och ibland tvärtom.
Symptomen är värst på eftermiddagen/kvällen, på morgonen då jag vaknar kan jag känna mig nästan helt ok. Frampå dagen börjar det då med att klumpen känns, jag vill gärna svälja något för att känna att jag kan och för att det just för stunden känns lite bättre.
Fram på kvällen börjar det värka i halsen och jag kan känna som att jag får kramp. Detta sprider sig sedan över nacken och ger huvudvärk (har nu haft nästan konstant huvudvärk i två veckor). Även neråt bröstet och ryggen är det smärtsamt och det känns även ut i armarna.
Varje dag har jag det såhär och undrar hysteriskt vad det är? Enligt läkare är det stress och en produkt av att jag inte mår toppen i övrigt men jag vägrar tro att det är psykosomatiskt. Jag känner att det är någonting i halsen.
Tips någon?
Kan tillägga att jag äter Levaxin och B12