• Anonym (???)

hjälp

Hejsan är en mamma till två barn sonen på 2,5 och dottern på 10månader gjorde en abort 15september och ångrar de så himla mycket är så jobbigt med allt och har blivit deprimerad jag vill verkligen ha mer barn dotterns pappa och jag har gjort slut innan ja vart gravid de kunde vart två olika pappor och ingen ville att jag skulle behålla så kände mig tvingad och gjorde som dom ville. Har träffat en ny kille och vill verkligen ha fler barn men rädd för vad min syster och pappa ska säga då jag bara är 18 år än så länge undrar om det finns fler i samma sits eller har vart här själv och kan berätta vad dom gjort å hur ni tycker å tänker tacksam för svar

• Svar på tråden hjälp
  • Veronlca

Låter jobbigt ! Men du är som sagt bara 18 år gammal förstår kånnslan av att längta efter ett barn men du har tid för det i framtiden mitt tips till dig är att ta det lugnt njut av dina två barn o din nya kille lär känna varandra ordentligt och njut av varandra innan ni skaffar barn. Att vara mamma och ha två barn är jobbigt men att vara 18 år o mamma o ha 3 barn är extremt jobbigt. Tänk igenom detta ordentligt innan du gör ett beslut o sedan gör det som känns rätt för dig! Oavsett vad andra säger!! Kram på dig o lycka till

• Anonym (f)
    Anonym (???) skrev 2013-11-21 02:27:51 följande:
    Hejsan är en mamma till två barn sonen på 2,5 och dottern på 10månader gjorde en abort 15september och ångrar de så himla mycket är så jobbigt med allt och har blivit deprimerad jag vill verkligen ha mer barn dotterns pappa och jag har gjort slut innan ja vart gravid de kunde vart två olika pappor och ingen ville att jag skulle behålla så kände mig tvingad och gjorde som dom ville. Har träffat en ny kille och vill verkligen ha fler barn men rädd för vad min syster och pappa ska säga då jag bara är 18 år än så länge undrar om det finns fler i samma sits eller har vart här själv och kan berätta vad dom gjort å hur ni tycker å tänker tacksam för svar
    Hej!

Jag beklagar att du gått igenom en abort. Det är inget vidare och du gjorde dessutom med ett hektiskt liv med spädbarn och en tvååring. Troligtvis har du inte hunnit landa i det tror jag och har inte hunnit bearbeta det. Jag skulle verkligen rekommendera att prata med en kurator. Det är extra tungt när man är dessutom småbarnsmamma med allt va det innebär. Barnfrågan kan gott vänta. Ta den lilla energin du har kvar till att ta hand om de två du har just nu. Bygg upp en trygg tillvaro för dem. En vacker dag kommer du att träffa någon som du gärna vill skaffa barn med och det är möjligt att det är den du träffat nu, men just nu tycker inte jag att det är läge för det. Ta hand om dig först och barnen! Kram!
Svar på tråden hjälp