• Anonym (ledsen)

    Andningslarmet tjöt igår kväll!!!

    Andningslarmet larmade igår ikväll för första gången på 5 måmader.....
    Jag har aldrig vart så rädd i hela mitt liv...
    Vi misstänker att plattan flyttat sig under madrassen....men vet inte. Tösen mår bra...men vi vet ju inte vad som utlöste larmet.
    Jag skrek efter min man och vi sprang in båda två..
    Fy fan jag mår så dåligt nu....

    Något var det ju som utlöste larmet....  


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-21 08:37
    Det ligger under förlorat barn för jag har tidigare förlorat ett barn.
  • Svar på tråden Andningslarmet tjöt igår kväll!!!
  • Anonym (poon)

    Varför ligfger detta under förlorat barn? Hon lever juh. Är inte det lite okänsligt mot dom som verkligen förlorat sina barn i PSD? Ja larm kan falsklarma. Antagligen hade dt hamnat snett. Jag har ett larm på min bebis som larmar falskt ibland. Mend et är ett sånt man sätter på blöjan så ibland ramlkar det helt enkelt av.

  • Anonym (ledsen)
    Anonym (poon) skrev 2013-11-21 08:36:11 följande:
    Varför ligfger detta under förlorat barn? Hon lever juh. Är inte det lite okänsligt mot dom som verkligen förlorat sina barn i PSD? Ja larm kan falsklarma. Antagligen hade dt hamnat snett. Jag har ett larm på min bebis som larmar falskt ibland. Mend et är ett sånt man sätter på blöjan så ibland ramlkar det helt enkelt av.
    Jag har förlorat barn sen innan och är extra känslig med detta barn.

    Vi har Babysense 2, 2 st plattor man lägger under madrassen.
     
  • Anonym (poon)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-11-21 08:38:48 följande:
    Jag har förlorat barn sen innan och är extra känslig med detta barn.

    Vi har Babysense 2, 2 st plattor man lägger under madrassen.
     
    Ja då förstår jag. Men det framgår inte i din ts. Ber om ursäkt i så fall. Ja kanske hade hon ett andningsyuppehåll. Men kom igång själv eller så falsklarmade det. Så svårt att veta och ja man blir livrädd varje gång.
  • Anonym (Kl)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-11-21 08:38:48 följande:
    Jag har förlorat barn sen innan och är extra känslig med detta barn.

    Vi har Babysense 2, 2 st plattor man lägger under madrassen.
     
    Jag har inte förlorat barn men vårt larm har också tjutit en gång och det hade inte ramlat av eller något liknande. Det som skrämde mig mest var att min dotter inte vaknande av larmet. Jag gnuggade hennes bröstkorg ganska hårt innan hon började röra sig men jag var för rädd för att hålla mig lugn nog att kolla hennes andning men hade hon ett uppehåll så kom hon igång igen.

    Hon vaknade dock till, betedde sig helt normalt och det hände aldrig igen. Hon var fem månader då och är 20 månader nu.

    Jag tänker i efterhand att hon tog ett av de där ovanligt långa andningsuppehållen som ändå ligger inom normalspannet. Larmet reagerar ju redan efter 15 sekunder så allt fungerade egentligen som det skulle.

    Jag är hemskt ledsen att du förlorat ett barn och förstår att detta gjorde dig livrädd. Troligtvis var det som för oss, en engångsgrej där larmet fungerade.

    Kram
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Kl) skrev 2013-11-21 08:47:17 följande:
    Jag har inte förlorat barn men vårt larm har också tjutit en gång och det hade inte ramlat av eller något liknande. Det som skrämde mig mest var att min dotter inte vaknande av larmet. Jag gnuggade hennes bröstkorg ganska hårt innan hon började röra sig men jag var för rädd för att hålla mig lugn nog att kolla hennes andning men hade hon ett uppehåll så kom hon igång igen.

    Hon vaknade dock till, betedde sig helt normalt och det hände aldrig igen. Hon var fem månader då och är 20 månader nu.

    Jag tänker i efterhand att hon tog ett av de där ovanligt långa andningsuppehållen som ändå ligger inom normalspannet. Larmet reagerar ju redan efter 15 sekunder så allt fungerade egentligen som det skulle.

    Jag är hemskt ledsen att du förlorat ett barn och förstår att detta gjorde dig livrädd. Troligtvis var det som för oss, en engångsgrej där larmet fungerade.

    Kram
    Min dotter är också 5 månader....
    Är så rädd att det skall hända igen.....Och man undrar VARFÖR larmade det? Hade hon andningsuppehåll eller var det för att larmplattan låg mer åt vänster än mitt i? För vår dotter låg på sidan längs med spjälorna och lakanet under henne var lite tjockare än på resten av sängen, imed att vi vek in ett för stort lakan..
    Jag vet inte...Hon skrek först när min karl tog upp henne. 
Svar på tråden Andningslarmet tjöt igår kväll!!!