Någon som använder sig av attraktionslagen? Tips isåfall?
Jag blev singel för ett tag sen och kan inte riktigt komma över mitt ex. Vill fortfarande ha tillbaks honom, men vet förnuftsmässigt att han inte vill trots att det finns attraktion kvar mellan oss.
Iallafall så började jag läsa om attraktionslagen och tänkte tillbaks och kom på att ja det fungerar ju verkligen. Tex när jag blev uppsagd från mitt förra jobb och hade varit på en intervju för ett annat jobb jag verkligen ville ha. Då först tänkte jag åhh jag vill verkligen... men sen började jag förlika mig med att bli arbetslös, men skulle jag få jobbet skulle det ju vara kul. Typ. Sen glömde jag liksom bort det och sen plötsligt en dag så ringer de och erbjuder mig det andra jobbet.
Det är alltså det som är grejen, man ska inte fokusera mycket på ett problem utan man ska bara manifestera sin sinnesstämning så att man är i samma humör/vibration som man skulle vara i om man fick/hade det man önskade sig.
Nu flummar jag, men jag vill både komma över mitt ex samt eventuellt i framtiden träffa någon annan... men det jag hakar upp mig på är just att jag inte riktigt vet hur jag ska komma i rätt stämning. Alltså det funkar några dagar att vara uppåt och nöjd osv och små positiva saker händer då och då. Men sen kommer man till problemfunderingar igen och då funkar det ju inte...
Så om någon använder sig av detta, hur gör man för att under längre tid "glömma bort" problemet och bara vara i rätt stämning? Tips mottages tacksamt