Anonym (musen) skrev 2013-11-21 13:12:50 följande:
Precis. Frånvaron av prat om sex har ju inte direkt lett till att hans lust väckts heller.
Jag förstår honom på ett sätt. Att tala om avsaknaden av lust känns ju inte så där jättetändande, känner mig otroligt osexig, ospännande och needy. Känns som just det här är en av de få sakerna man faktiskt inte kan tala sig till i ett förhållande, det snarare stjälper än hjälper. Men vad ska man gör då? Nä, jag vet inte. Har gett upp.
Njae,,,håller med om att det absolut INTE är speciellt roligt eller lätt, men hur skall ni annars veta och meddela hur ni tänker och tycker?...vet att det lätt uppfattas som anklagande och kritik...men jag tror ändå att det är värt det om man vill och orkar...jag talar av egen erfarenhet, även om jag till viss del även har "gett upp", så har jag inte gett upp...jag har mer accepterat och ökat min förståelse för varför...o "tjatet" har väl mer lett till en kompromiss och att det är lättare att prata om sex och intimitet än tidigare, så den resan är "avklarad"...den har jag och vi till godo redan. Utgå ifrån dig och hur du känner...blanda inte in din partners "tillkortakommanden"...så som du ser dem.