• Anonym (TS)

Ni med barn sen innan och nya förhållanden!

Ni med barn sedan tidigare förhållande hur lång tid efter att ni träffat er nya introducerade ni denne för era barn? Hur lång tid tills ni flyttade ni ihop? Diskuterade ni ihopflyttningen med era barn innan? Om nåt av barnen tvärnekat, hade ni fortsatt förhållandet som särbo då?

/undrande nyskild

• Svar på tråden Ni med barn sen innan och nya förhållanden!
  • Nöjd man

Första gången så tog det ca 2 månader innan jag presentera min nya. Kan så här i efterhand säga att det var för tidigt. Andra gången vänta jag drygt ett halvår vilket var bättre. 

Vid första gången flyttade vi ihop efter ca ett år och andra gången är vi fortfarande särbo efter snart tre år. Det är för att våra respektive liv med barnen gör att det fungerar lättare.

• Anonym (min)

Minimum ett halvår, gärna längre.

• Modernmom

6 månader innan barnen fick träffa honom och 16 månader innan vi flyttade ihop.

• Anonym (Vi)

nu efter "offentligt" förhållande i 7 månader ska vi sakta men säkert flytta ihop. barnet träffade honom rätt fort iom att han är bror till en kompis och vi har barn i samma ålder! Men barnet kommer otroligt bra överens med honom! :)  

• hellokill3r

Vi var vänner sen tidigare så mitt barn kände redan till honom lite så det blev inte så dramatiskt. Vi umgicks mer och mer stegvis. Första gången vi pussades framför sonen var väl ca 4 månader innan vi flyttade ihop. Vi flyttade ihop efter att vi träffats som par i ca 1 år.

Nu är vi separerade och jag har två barn, sonen är äldre och jaa.. Ska väl börja dejta nån gång igen men vi får se..

• Anonym (MrsC)

Vi hade träffats i några månader innan barnen fick träffa honom, hälsa och ta en kort fika. Mest för att de skulle se vem han var och inte få en massa konstiga bilder i huvudet. Sedan några månader till innan vi började träffas då och då och göra roliga saker ihop med barnen. Totalt nästan 2 år innan vi flyttade ihop. Barnen längtade till flytten.

Vet inte vad vi gjort om något av barnen absolut inte velat flytta ihop. Kanske provat att ge det mer tid, ett halvår eller ett år till och tagit upp frågan sedan? Beror nog också på anledningen till att barnet vägrat. Men det är ju ingen mening med att flytta ihop om man inte tror att det kommer att fungera bra att bo ihop menar jag. Då skulle jag hellre vara särbo några år till.  

Svar på tråden Ni med barn sen innan och nya förhållanden!