• Fuily

Röd toning på blont hår

Jag tonade mitt hår med en färg från L'oreal och det står att det ska hålla i 6-8 veckor. Jag blev inte helt nöjd med resultatet men tänker härda ut dessa 6-8 veckor ändå. Mitt hår var färgat blont innan jag tonade det (är naturligt mörkblond) och idag påstod min kompis att jag kanske inte kommer få tillbaka mitt ljusblonda (ålltså det färgade) för att det röda ''sätter sig'' i det blonda. Är detta sant? 

Och vad menas med 6-8 veckor? Menas det att färgen börjar försvinna efter 6-8 veckor eller är det meningen att det inte ska finnas spår kvar av det röda alls efter 6-8 veckor? 

Tacksam om någon kunde hjälpa mig med dessa problem. Saknar verkligen mitt gamla hår och jag hoppas att jag kan få tilbaka det utan blekningar!

Tack på förhand.

• Svar på tråden Röd toning på blont hår
  • L i n n

Det stämmer.

Det är svårt att få bort röda pigment, speciellt när man varit blond innan.

De vill gärna sätta sig kvar i stråna :)

Mest troligt kommer du ha lite skiftningar i rött kvar i håret när de åtta veckorna har gått.

• Pipal

Är frisör och färgar mest så skulle kunna kalla mig expert. Vet inte varför dom skriver 6-8 veckor på paketet, det brukar vara snyggt i början, blaskigt på slutet, men färgen är alltid kvar.
    Blandar man två komponenter så blir det alltid en påverkan på håret som sitter kvar tills man klipper bort det.
    Jag vet inte hur poröst ditt hår var innan, men om du vill bli blond igen är det ändå en god idé att vänta dom 6-8 veckorna det röda får bli riktigt utvättat och frisören slipper använda så stark blekning. Jag skulle inte ge mig på att göra det alls om det var nyfärgat. Men det du kan göra är att använda mycket inpackningar(inte för färgat hår) så att färgen dras ur ordentligt.

Svar på tråden Röd toning på blont hår