• Lindax1988

tidiga graviditetssymtom, vad har ni för symtom?

Hade äl den 19 lr 20 november å inväntar nu min bim som är runt den 4 e december! Så får se då om jag är gravid! Har varit väldigt trött det senaste och känt mej väldigt varm med nattsvettningar. Har haft molande värk i magen sen en vecka tillbaka och igår hade jag ont i huvudet och lock för ena örat! Imorse när jag vaknade så hade jag ont i lederna och kände mej sjuk, detta gick över efter att jag ätit frukost! Jätte konstigt! Vad tror ni är detta grav. Symtom? Lr inbillning kanske. Vad hade ni för tidiga grav. Symtom?

• Svar på tråden tidiga graviditetssymtom, vad har ni för symtom?
  • TheElfa

Hej där...Verkar som om vi ligger i samma tidslinje här...Har också Bim 4/12....
    Vet inte riktigt om jag har några symptom...Har känt mig lite konstig länge nu....med lite ont i livmodern och så...
    Och vågar inte direkt leta efter symptom heller...Tror att det är inbillning...
    Det du skrev om att ha ont i lederna och att det gick över när du ätit frukost, kan ju bero på att något händer i kroppen och att den reagerar. Att den inte riktigt mår bra innan den fått lite "bränsle"...Sen VAD det är som händer är svårt att säga...Man brukar inte få grav-symptom riktigt så tidigt...Ägget har inte fäst än, utan det händer först runt onsdag nästa vecka (ca 1 v efter ÄL) Sen kan man ju känna av lite i magen, då livmodern direkt börjar att växa. Håller tummarna för att det är något litet som växer inne i din mage! :) Solig 

• Lindax1988

Tack och i din med såklart! Hur länge har du försökt att få barn? Vi har precis börjat men har en son som blir två i februari. Så jag har hört att symtomen kan bli starkare och komma tidigare denna gång.

• TheElfa
    Lindax1988 skrev 2013-11-22 16:09:07 följande:
    Tack och i din med såklart! Hur länge har du försökt att få barn? Vi har precis börjat men har en son som blir två i februari. Så jag har hört att symtomen kan bli starkare och komma tidigare denna gång.
    Började i augusti så inte så länge...Ja andra grav kan det bli tidigare symptom...Och framför alls synas snabbare...;)
  • Lindax1988

Har du några barn sedan tidigare?
    Jag vet folk som sagt det att det syns mycket tidigare med nästa barn än det första.
    Vi är på första försöket nu, förra grav. gick det på andra men då slutade jag med p-piller precis då.
    Nu har jag inte ätit p-piller på ett tag! Så jag hoppas att det gör så att det går fortare :)
    Vill så gärna ha en liten till!

• TheElfa

Jag har 2 barn sen tidigare, 16 & 13 år...så det är en liten sladdis vi jobbar på...(Du vet...ny man utan barn...)
    Men jag är ju lite äldre så jag vet inte ens om det kommer att bli något...(42) Men hoppas så klart  

• Pyret 85

Jag har BIM den 29/11 och har haft jätteont i brösten i en vecka nu, molvärk till och från. mer flytningar än vanligt och idag har jag även känt ilningar nere i bäckenbenet. Vi försöker inte aktivt få barn, kör oftast med kondom men det blev att vi körde utan runt ÄL.

När kan man testa?? tänker att det kanske är för tidigt ännu. jag är alltså på bim -6 idag.  

♥Mamma till världens sötaste Lian♥
  • Lindax1988

Vissa test kan känna av en vecka innan men vänta ett par dagar till om du kan! Jag blir nästan som en test missbrukare när man väntar på svar! :-P

• Lindax1988

Måste tillägga att jag dom två senaste dagarna har varit väldigt trött och sliten och har haft lätt för att börja gråta!

• Liel

Hade äl den 15 nov, så idag är jag på äl +9. Jag har sedan några dagar tillbaka haft spänningar i brösten som kommer och går, känner mig också febrig till och från och har ett lätt illamående. Testade plus på äl + 18 med mitt första barn, men hade symtom en vecka före plusset. Vet inte hur länge jag ska vänta med att testa denna gång :)

Svar på tråden tidiga graviditetssymtom, vad har ni för symtom?