• Lady Paraplyh

Tips vid omplacering

Hur omplacerar man bäst en katt? Jag har lagt ut en annons på Blocket med sex stycken bra bilder med veckoförnyelse. Så har jag annonserat på diverse Facebookgrupper, men inget händer. Ingen har hört av sig hittills. Vet inte vad jag gör för fel.

• Svar på tråden Tips vid omplacering
  • Jackson

Det finns för många katter, framförallt kattungar - marknaden är mättad och folk tar hellre en kattunge för en tia istället för en (ursäkta uttrycket) begagnad äldre katt. 

The only thing to do with good advice is to pass it on. It's never of any use to oneself.
  • Lady Paraplyh
    Jackson skrev 2013-11-21 23:56:33 följande:
    Det finns för många katter, framförallt kattungar - marknaden är mättad och folk tar hellre en kattunge för en tia istället för en (ursäkta uttrycket) begagnad äldre katt. 

Jo, jag vet. Katterna är inte värda så mycket idag. :(
  • nemo1
    Lady Paraplyh skrev 2013-11-22 00:08:09 följande:

Jo, jag vet. Katterna är inte värda så mycket idag. :(
    Nej precis, inte mycket värda. Varför ska du själv omplacera?
  • Lady Paraplyh
    nemo1 skrev 2013-11-22 09:39:51 följande:
    Nej precis, inte mycket värda. Varför ska du själv omplacera?

Min granne flyttade och lämnade kvar katten. Hon trodde han skulle klara sig ute, det gjorde han inte så jag tog in honom. Jag har både kastrerat, vaccinerat och chippat honom för egna pengar. Det var aldrig tänkt att jag skulle behålla honom.
  • nemo1
    Lady Paraplyh skrev 2013-11-22 10:07:32 följande:

Min granne flyttade och lämnade kvar katten. Hon trodde han skulle klara sig ute, det gjorde han inte så jag tog in honom. Jag har både kastrerat, vaccinerat och chippat honom för egna pengar. Det var aldrig tänkt att jag skulle behålla honom.
    Bra gjort. Vad har du skrivit i annonsen? Det gäller att ha is i magen, rätt som det är så dyker rätt hem upp. Jag har omplacerat flera hemlösa vuxna katter, det är inte lätt men det gäller att inte ge sig.
  • Lady Paraplyh
    nemo1 skrev 2013-11-22 10:26:34 följande:
    Bra gjort. Vad har du skrivit i annonsen? Det gäller att ha is i magen, rätt som det är så dyker rätt hem upp. Jag har omplacerat flera hemlösa vuxna katter, det är inte lätt men det gäller att inte ge sig.

Jag har skrivit att han är en fd hittekatt, att han är avmaskad, vaccinerad, chippad, kastrerad och försäkrad. Att han är en knäkatt och ett charmtroll (det är han) att han går ihop med andra katter.

Jag har också skrivit att jag vill att de tar över hans försäkring, att de fortsätter att vaccinera honom och ger kvalitetsfoder. (Jag vill inte att han får Friskis eller Wiskas) Jag vill också att de besöker honom hos mig först, sedan skjusar jag hem honom till dem. Frågan är om det är att kräva för mycket? Jag har aldrig omplacerat en katt förut och jag vill vara säker på att han får ett bra hem.
  • nemo1

Du kräver inte för mycket. Det är på så sätt du hittar ett seriöst hem och den som fastnar för honom ser även att den som säljer honom är seriös.

Svar på tråden Tips vid omplacering