Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Lady Paraplyh

Orolig för min 13 månaders utveckling

Jag har en 13 månaders tjej som jag är lite orolig för.

Hon pratar helt rent, går gör hon sedan länge och vi tränar för barn OS i gymnastik. Hon kan slå volter, gå på händer och gå ner i spagat.

Men igår då vi skulle diskutera kvantfysik så verkade hon inte hänga med riktigt. Hon kan inte läsa helt problemfritt än heller, men det är pågång.

Hur mycket kan era 13 MÅNADERS? Bör jag vara orolig?

• Svar på tråden Orolig för min 13 månaders utveckling
  • nozpa

Min är 9 månader och hon kan allt det där redan.. Tycker du ska ta upp det på BVC. Att hon inte fixar läsandet helt flytande är fullt normalt dock, min unge klarar knappt att tolka de finska barnprogrammen hemma. Men snart så. Teckenspråk har hon lärt sig på öppna förskolan nu i veckan. Lite trögt i starten, men nu viftar hon som tusan.  

• Lady Paraplyh
    nozpa skrev 2013-11-22 00:07:42 följande:
    Min är 9 månader och hon kan allt det där redan.. Tycker du ska ta upp det på BVC. Att hon inte fixar läsandet helt flytande är fullt normalt dock, min unge klarar knappt att tolka de finska barnprogrammen hemma. Men snart så. Teckenspråk har hon lärt sig på öppna förskolan nu i veckan. Lite trögt i starten, men nu viftar hon som tusan.   

Nu blir jag lite nervös. Tog det bara en vecka för ditt barn att lära sig teckenspråk? För mitt barn tog det en hel månad. Hur är ditt barn på utantillärning som att rabbla alla Amerikanska presidenter och alla som sitter i riksdagen?
  • tideloo

Det där är ingenting, igår frågade jagbvc om det verkligen var normalt att min 3 månaders redan går å pratar.. Det ni!

• Emmut
    tideloo skrev 2013-11-22 05:25:02 följande:

Det där är ingenting, igår frågade jagbvc om det verkligen var normalt att min 3 månaders redan går å pratar.. Det ni!

Nu behöver du ju inte oroa lady paraplyh i onödan!!

Ts, alla barn utvecklas i sin egen takt, jag tycker det låter helt normalt! Det är bara att fortsätta öva på kvantfysiken och läsningen så ska du se att det går av bara farten! Och lycka till på barn-OS!

Styrkekramar! :)
  • MLB

Du menar att hon inte pratat inför FN ännu_ Eller glömde du att skriva det?

• MissEofc

Ah det skulle jag dra upp med Bvc på en gång, min tös pratade spanska redan på bb och har nu vid 11 månader fått en doktorand utbildning.
    Varför är din dotter så sen tror du? Håller ni tillbaka henne?

Svar på tråden Orolig för min 13 månaders utveckling