• Billy

Magkatarr och koffeinfritt kaffe?

Har magkatarr men är så sugen på mitt morronkaffe! Såg nu att Tassimo har koffeinfritt i sitt sortiment. Så nu är ju frågan: Kan man dricka koffeinfritt eller, jag undvika allt kaffe? Vanligt kaffe får jag ont i magen av. Hoppas någon vet :)

• Svar på tråden Magkatarr och koffeinfritt kaffe?
  • Clotilda

Vet inte hur det är med koffeinfritt, däremot ska pulverkaffe vara snällare mot magen eftersom det är någon syra (?) som saknas i det. Tycker även att det finns vissa pulverkaffevarianter som man faktiskt kan dricka. Nescafe Lyx är helt ok.

• Billy

Har du haft problem med magen och märkt någon skillnad med pulverkaffe? Jag tycker att bryggkaffe är blaskigt, hurjag än doserar, så jag är hellre utan kaffe än dricker det :)

• Purpurbräcka

Det är inte koffeinet som är dåligt för magen utan garvsyran. Själv brukar jag ha väldigt mycket mjölk i, då blir det lite snällare mot magen.

I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • Billy

Jag har alltid mycket mjölk i kaffe, det hjälper inte. Men då får jag väl dricka varm choklad istället ett tag Tack för svar!

• Pikku Enkeli

Pulverkaffe är mildare och det märker jag skillnad på magen. Med mjölk i. Dock är det som sagt inte koffeinet som retar magen, testad själv koffeinfritt och det var ingen skillnad.

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Pimpinellan

Bryggkaffe är värst,det är rena döden för min mage oavsett om jag är inne i en magkatarrperiod eller inte. Kokkaffe går bra 1-2 koppar per dag,pulverkaffe är ännu mildare-om än inte lika gott. Inte testat koffeinfritt faktiskt-då missar man ju en hel del av poängen med kaffet!

• fitness mormor

Jag har problem med magkatarr och jag kan dricka koffeinfritt kaffe (pulverform).
    Finns koffeinfritt kaffe på Lidl som funkar lika bra som dom dyrare varianterna :)

Svar på tråden Magkatarr och koffeinfritt kaffe?