Finnes: Rugbylag, sökes:.....
... Någon som är intresserad/nyfiken att hänga på.
Hallåj i luvan på er allihop. Jag är ny här på FL, men jag kommer ändå att gå rakt på sak.
Jag och några polare försöker sparka igång ett lag i Alingsås, men vi behöver fler.
Min fråga till er blir då således denna:
Finns det någon här på FL som bor i eller kring Alingsås och är nyfiken/intresserad av att hänga på och spela lite rugby?
Vem är du då?
Du bör vara: Minst 20 år.
Kille eller tjej spelar absolut ingen roll, Alla är välkomna och Alla har en plats i laget. Det är detta som är en av tjusningarna (och de är många) med rugby
Din hudfärg spelar heller ingen som helst roll, Alla som kommer till våra träningar kommer dig med samma premisser, att spela rugby och ha kul.
Det gör ingenting om du inte har spelat rugby tidigare, de av oss i laget med tidigare erfarenhet hjälper dig/er att komma in på ett bra sätt.
Du är inte rädd för lite tuffa tag och skit under naglarna.
Du behöver ingen speciell utrustning för att börja spela mer än oömma kläder.
Vad jag däremot vill råda er till är att springa ner till närmsta sportaffär och köpa ett tandskydd (för boxning/hockey/kampsport) då detta kommer att behövas och de kostar inte många kronor.
Låter det lockande? Tveka inte mer utan kontakta mig här på FL så löser vi allt.
Vill på förhand hälsa dig/er välkomna till vårt gäng och till den gemenskap som rugbyn står för.
Med vänlig hälsning:
Jag, laget och resten av rugbySverige.
Kom i håg, Rugby need You.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-24 11:02
Hmm, över hundratalet som har läst inlägget, men bara en som svarat, vilken inte ens bor i närheten av Alingsås. Mycket märkligt kan jag tycka. Borde väl finnas någon i Alingsåsområdet som känner sig manad att testa.
Kan tillägga att det kostar alldeles gratis.
Just nu, så här i uppstarten kommer vi inte att utkräva någon avgift från er som hänger på.
Nåväl, hoppas fortfarande att det finns någon/några här känner sig manad(e) att kontakta mig och hänga på och spela rugby eftersom erbjudandet fortfarande står öppet. :)