Maskeradpanik!
Slarvig och stressad som jag är har jag nu upptäckt att maskeradkalaset jag trodde var nästa helg är redan i morgon. Panik!!
Snälla, hjälp mig med idéer på vad (vem?) man snabbt och lätt kan klä ut två nioåriga tjejer till!
Slarvig och stressad som jag är har jag nu upptäckt att maskeradkalaset jag trodde var nästa helg är redan i morgon. Panik!!
Snälla, hjälp mig med idéer på vad (vem?) man snabbt och lätt kan klä ut två nioåriga tjejer till!
Monster High? Det hade några av sonens kompisar på sin Halloween-fest. Lite glittriga "coola" kläder och några färgade slingor i håret.
De kanske är för små men annars är ju Julius Caesar lätt. Drapera ett vitt lakan lite elegant, kräver lite säkerhetsnålar för att sitta. Gör en krans av någon vintergrön växt. Voila - romersk kejsare. Kolla bilder i Asterixalbum för inspiration.
Svarta tighta kläder, ansiktsmålning, diadem med påsydda kattöron och sydd kattsvans.
Spindel kanske.. tighta svarta kläder, fläta håret i sex flätor sätt i ståltråd och forma som spindelben. Måla spindelnät i ansiktet, gärna vit färg i ansiktet också om du har. Förutsätter förstås att man har tillräckligt långt hår så det går att göra spindelben.
Eller spöke. Går lätt att fixa dräkt med ett gammalt lakan.
Eller troll kanske, Trasiga kläder, tovigt hår och lång svans.
En tur till leksaksaffären imorgon kanske? De brukar ha många dräkter att välja bland. Om du är beredd att köpa något nytt. Annars kanske du har något gammalt i garderoben som kan sys om.
Doktor: vit skjorta (en vuxenstorlek, gärna kortärmad), id-bricka, penna i fickan, väska med lite piller och plåster
Lucia. Tomte. Cowboy. Sjörövare.
Beror ju på hur dina tjejer är... tycker de att det är roligt med "grabbiga" utklädnader.. eller vill de vara rosa och gulliga?
tjuv/ninja hade ju vart kul... helt svarta kläder, svart mössa och sen en tygbit med två hål i för ögonen... alvernativt att man målar en mask runt ögonen.
ängel... på med lucialinnet, lite glitter och vingar
ren... gör horn av ståltråd på ett diadem som man kanske snurrar brunt garn runt. svarta/bruna kläder och en svart "nos"... eller röd om man vill vara rudolf :P
hello kitty om man har rosa, gul och vit ansiktsfärg. måla ansiktet vitt med gul nos och en rosett i pannan. Konturmåla med svart samt svarta morrhår sätt upp håret i en tofs. På med rosa klänning och vita strumpbyxor. alternativt matcha rosetten i pannan med färgen på klänningen. kan ju bli både en grön och blå hello kitty
Tack för alla tips! Vi åkte till stan för att köpa nödvändiga spindel- och tjuvattribut. Väl där bestämde sig båda för att vara punkare i stället. Så det enda vi köpte var svart ögonskugga och blå hårfärg. Sen åkte vi hem och klippte sönder lite gamla kläder :) Blev jättebra faktiskt!