• Sisko

Plussa på bim-7

Idag har jag exakt 7 dagar kvar till bm. Men efter bra många dagars illamående, spändhet i mage o smärta i bröst så tog jag några tester. 
    Låter det normalt att få plus på stickan såpass tidigt?

De är självklart svag, men låter väl dumt att få s.k falskt positiva på 2 st olika tester? (båda är av märket rfsu, men från 2 st olika förpackningar)

• Svar på tråden Plussa på bim-7
  • Lizzie 83

Det låter lite tidigt, men det beror ju på hur länge det har gått sedan äl. Du kanske är längre gången än du tror...

• Jacqueline

Få se bild då det är inte omöjligt men kanske du haft ÄL tidigare än du trott?

• Sisko

min Äl ligger på under 10 dagar, det vet jag iom min förra graviditet så tog jag tester för det så jag ligger på 8-9 dagar efter mens. 

Jag kanske ser helt fel. 

singelbild sen så tog jag kort med den brevid en annan... för att jämnföra, för rosa är ju randen

Ser jag i syne? 

• Sisko

Jo streck finns ju, därav blir min undran... Iom den tidiga utslaget och sen att på den ena jag tog blev de ljusare att finns det många som fått falskt positiva med rfsu? 
    Jag har då själv alltid använt mig av rfsu och aldrig fått sådana här resultat när jag tex ej varit gravid (har 4st barn så)

Tog och modulera bilden lite med gårdagens test och ett nytt då blev det följande
    (för att framhäva strecken att man ser att de är röd, men undrar är det normalt med dessa förteelser med rfsu)

Och ja, jag vet... Vänta till dagen när mensen är förväntad, men ändå är man nyfiken! :D 

Hehe, för nog har man alla de symtom, kissnödighet, yrsel, illamående, svullen mage osv osv osv... 
    (Känns helt klart igen från de föregående graviditeter...)

• Jacqueline
    Sisko skrev 2013-11-23 11:07:04 följande:

Jo streck finns ju, därav blir min undran... Iom den tidiga utslaget och sen att på den ena jag tog blev de ljusare att finns det många som fått falskt positiva med rfsu? 
    Jag har då själv alltid använt mig av rfsu och aldrig fått sådana här resultat när jag tex ej varit gravid (har 4st barn så)

Tog och modulera bilden lite med gårdagens test och ett nytt då blev det följande
    (för att framhäva strecken att man ser att de är röd, men undrar är det normalt med dessa förteelser med rfsu)

Och ja, jag vet... Vänta till dagen när mensen är förväntad, men ändå är man nyfiken! :D 

Hehe, för nog har man alla de symtom, kissnödighet, yrsel, illamående, svullen mage osv osv osv... 
    (Känns helt klart igen från de föregående graviditeter...)

Fast på denna bilden ser strecken inte speciellt skarpa ut ,utsmetade och inga raka kanter?

Ta ett digitalt test kanske?Jag vet bara att dessa RFSU mäter från 50mlu/ml medan exempelvis clear blue mäter från 25mlu/ml så känsligheten är dubbel med CB.

Jag har sett falska RFSU men då har det oxå varit utsmetat och otydliga konturer.
  • Sisko

Den första var mera "rak" innan, kom annan fukt på den som smeta ut den, men ja på den andra är den mera utsmetad...
    Får ta o köpa mig ett digitalt direkt börsen blir fylld igen, för detta kan man driva sig själv till vansinne med...

Spec med allt annat runtomkring...  

• Sisko

Sen blir man mera irriterad i de hela iom att jag aldrig förr haft falska med rfsu, och skulle jag få det på 2st inom 2dygn då blir jag ju skogstokig....

Svar på tråden Plussa på bim-7