Någon med erfarenhet av brutet nyckelben el liknande på 1åring?
Min 1åring ramlade ur soffan (precis när jag tittade bort) och landade olyckligt och har nu ont i axelområdet/framsidan bröstkorg och framförallt när man lyfter henne under armarna. Var på barnakuten med henne men läkaren (som var inte så lite oengagerad och såsig) sa att inget var brutet - hans undersökning gick ut på att klämma lite på hennes arm (med kläder på) och eftersom hon inte klagade så sa han att det bara var smärtstillande och vänta ut. När vi åkte in var jag lite osäker på om det var ngt annat som var fel (typ öron eftersom hon är lite förkyld) för det var lite svårt att förstå exakt vad som bekymrade henne. När vi kom hem blev det bara mer och mer tydligt att det var armen/axeln/nyckelbenet som besvärade henne - hade jag kännt det hade jag stått på mig mer när vi var hos läkaren (tröttmössan). Så typiskt.
Nu undrar jag om har erfarenhet av/varit med om detta? Om hon inte blir bättre under dagen tänker vi åka in igen såklart, men jag anar att man ändå inte kan göra något på så små barn men jag vill ju veta om det är brutet eller vad. När man googlar får man mest upp info om nyckelbensbrott hos nyfödda eller större barn - de större får mitella och vänta ut det ca 2-3 veckor - men det är ju lättare att säga till ett större barn att sitta stilla, ta det lugnt, ligga på sidan etc - än vad det är att säga till en 1åring som är ledsen och har ont.