• Matildet

Hur mycket kostar det att tatuera sig?

Jag har velat tatuera mig i flera års tid men aldrig kommit till skott. Nu efter en massa övervägande har jag beslutat mig för att göra det: Tänkte börja med en text på handleden, någon som vet hur mycket det kan gå på? 
    Gärna någon som har tips på bra tatuerarställen i Stockholm? 

Abso-fucking-lutely.
  • Svar på tråden Hur mycket kostar det att tatuera sig?
  • minielefant

Min första tatuering var en text på handleden, tre ord och ett litet hjärta. Det gick på 500 kr,då min tatuerare tar 500/påbörjad halvtimme. Däremot tar vissa studios bara betalt per påbörjad timme vilket brukar bli 1000 kr. Så skulle gissa mellan 500-1000 kr om du gör det på en seriös studio :) Sen beror det ju även på hur stort och detaljerat det ska vara men. :)

• Jacqueline

Beror på storleken...oftast tar tatuerare betalt i tid så ju större man ska ha desto dyrare blir det.

Ska man ha nåt litet så är det bästa att fråga om ett fast pris dör annars betalar man för en hel timme även om det bara skulle ta 20min.

Hör dig för om tatuerare med bra rykte i dina trakter sen går du bara in och fråga dom som jobbar där

• Emy85

Kör på house of pain Hornstull duktiga folk som jobbar där

• Matildet
    Emy85 skrev 2013-11-23 15:40:47 följande:
    Kör på house of pain Hornstull duktiga folk som jobbar där
    Tack för tipset! De verkar vara riktigt duktiga, gick precis in på deras hemsida Glad
    Jacqueline skrev 2013-11-23 15:26:02 följande:
    Beror på storleken...oftast tar tatuerare betalt i tid så ju större man ska ha desto dyrare blir det.
    Ska man ha nåt litet så är det bästa att fråga om ett fast pris dör annars betalar man för en hel timme även om det bara skulle ta 20min.
    minielefant skrev 2013-11-23 15:24:50 följande:
    Min första tatuering var en text på handleden, tre ord och ett litet hjärta. Det gick på 500 kr,då min tatuerare tar 500/påbörjad halvtimme. Däremot tar vissa studios bara betalt per påbörjad timme vilket brukar bli 1000 kr. Så skulle gissa mellan 500-1000 kr om du gör det på en seriös studio :) Sen beror det ju även på hur stort och detaljerat det ska vara men. :)
    Okej, då vet jag, tack. Glad

Eftersom det blir min allra första lär det inte bli något extravagantFlört
    Abso-fucking-lutely.
  • Matildet
    Khaleesi skrev 2013-11-23 19:25:41 följande:
    East Street, Evil Eye och Infamous är tre bra seriösa studios.
    Det ska jag kolla upp. 
    Abso-fucking-lutely.
  • Matildet
    lilmissredhotts skrev 2013-11-23 22:33:14 följande:
    Flash fighters i aspudden.
    TackGlad
    Abso-fucking-lutely.
Svar på tråden Hur mycket kostar det att tatuera sig?