• Trollet989

Kan det vara en fraktur?

Min dotter spelade innebandy igår och trillade och tog emot sig med handen. Hon gick av en stund innan hon spelade de sista 10 minuterna då hon inte är den som gnäller. Sen hon kom hem från träningen har hon inte andvänt handen/armen och vi var på akuten på kvällen. Där röntgades hon och läkarna sa att det inte var någon fraktur och vi blev hemskickade. Kollade upp vad det skulle kunna ha varit/ vad det är och tror att det skulle kunna vara båtbenet eftersom det tydligen inte alltid syns på röntgen. Bad henne även att testa att trycka ett finger i snusgropen eftersom det ska göra ont att trycka där om det är båtbenet. Hon blev tårögd då hon gjorde det och hon brukar inte vara den som gnäller. Ska man söka vår igen eller är det bara mjukdelarna?

• Svar på tråden Kan det vara en fraktur?
  • mikkau

Jag har brutit båtbenet två gånger, och en sak som jag absolut inte kunde göra var att hålla ihop tummen och pekfingret, typ som när man håller i en penna. Båtbenet är som du säger svårt att se på vanlig röntgen och kräver ofta magnetröntgen, så fortsätter hon ha ont så tycker jag ni ska söka vård igen och säga att ni misstänker båtbenet, så får ni säkert rätt hjälp :)

Svar på tråden Kan det vara en fraktur?