• Vissla

I vilken vecka gjorde du abort?

Ville lägga den här tråden i känsliga rummet, abort, men där fick man inte göra omröstningstrådar och eftersom detta är ett känsligt ämne anser jag att du har rätt att vara anonym i ditt svar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I vilken vecka gjorde du abort?
  • Anonym (6)

I vecka 6. 5+2 om man ska vara exakt. Gick smidigt och smärtfritt fysiskt men desto jobbigare psykiskt.

• KiaL

V. 6 tror jag det var. I alla fall väldigt tidigt. Är sån som känner på mig direkt när jag är gravid och i det här fallet så kom det högst olämpligt då jag hade hamnat i en depression och börjat med 3 olika mediciner.

Var rädd att det kunde skada barnet och dessutom hade mitt psyke då inte orkat med en graviditet. Det är nu snart 7 år sen och jag tänker på det fortfarande då och då och undrar vem det var som låg där inne...Gråter 

• Vissla

Ni som gjort så tidiga aborter, nämner ni att det var bra att ni gjorde det tidigt eller hade ni i efter hand velat ha några veckor / månader till på er i betänke tid?

• Anonym (p)

V 7 för mig, hade gärna gjort tidigare men de hade någon veckas kö.

Man får väl inte ens göra abort så pass tidigt som i vecka 4?

• Anonym (6)
    Vissla skrev 2013-11-23 23:31:31 följande:
    Ni som gjort så tidiga aborter, nämner ni att det var bra att ni gjorde det tidigt eller hade ni i efter hand velat ha några veckor / månader till på er i betänke tid?
    Jag tycker det var skönt att det gjordes tidigt. Hade verkligen inte velat behöva göra kirurgisk abort eller ännu värre - tvåstegsabort. Fast tvåstegsabort hade jag högst troligt inte klarat av att göra. Men jag var verkligen inte redo för barn så det var helt rätt beslut, även om det var jobbigt. Så som sagt var det skönt att det gick så fort som det gjorde. 10 dagar efter plus så var aborten gjord.
  • Vissla
    Anonym (p) skrev 2013-11-23 23:32:44 följande:
    V 7 för mig, hade gärna gjort tidigare men de hade någon veckas kö. Man får väl inte ens göra abort så pass tidigt som i vecka 4?

Nä kanske man inte får, men orkade inte googla på lagar
  • Anonym (p)
    Vissla skrev 2013-11-23 23:34:30 följande:

Nä kanske man inte får, men orkade inte googla på lagar
    Tror inte det handlar om lagar utan mer att de säkert ska kunna fastställa att man faktiskt är gravid. Men kan säkert vara olika i olika landsting iofs.
  • Vissla
    Anonym (p) skrev 2013-11-23 23:38:42 följande:
    Tror inte det handlar om lagar utan mer att de säkert ska kunna fastställa att man faktiskt är gravid. Men kan säkert vara olika i olika landsting iofs.

Ja så om man får veta att man är gravid så tidigt är risken stor att man råkar ut för den berömda väntetiden iaf
Svar på tråden I vilken vecka gjorde du abort?