• Saras74

    Så himla besviken på läkaren

    Tog kontakt med en klink för barnlöshetsutredning i oktober. Fick tid till en läkare som sysslar med detta och hade hört mycket gott om honom och kunde även hitta många inlägg om honom på Google när jag sökte på hans namn ATG många var nöjda. Dom flesta av hans patienter hade dock blivit remitterade för IVF. Jag träffade honom i mitten sv oktober. Han berättade om 3 behandlingar att jag skulle få börja med Pergotime först och då enkel kur och sedan få ta progesteron prov för att se om ÄL skedde med enkel kur annars skulle man öka till dubbel kur osv. Han gjorde ett VUL sa att jag hade 8 ägg på högra äggstocken och tjock slemhinna skulle ha mens snart eller var gravid att jag haft ÄL kunde han se för slemhinnan var ljus. Hur man kan se det på en svart vit bild vet jag inte. Han ville att jag först skulle ta TSH för att se vad det låg på innan Pergotime sattes in. Värdet var normalt på 1.6 så jag började med Pergotime enkel kur i oktober och mådde fruktansvärt dåligt men läkaren lyssnade inte och allt jag sa eller undrade över snäste han sv. Mig med att du behöver inte göra ett dugg lita på mig. Gjorde kontroll med VUL dag 12 då hade jag 2 ägg och dagen därpå hade jag så överjävligt ont och positivt ÄL-test och enligt honom tyder det definitivt på ÄL för alla andra kvinnor som han undersökt som haft så och den storleken på äggen den dagen i cykeln har ju haft det och då är jag exakt likadan typ. När jag frågade om blod prov så behövdes det inte. Har frågat om det inte är dags att att ta nya hormonprover eftersom dom som han har tillgång till blir 4 år nu i januari så säger han att det behövs inte för det hinner inte förändras ellerförsämras på så kort tid som 4 år. Jag förstår inte om det är sant eller om han säger så för att slippa undan. Frågar jag om Progesteron behövs det inte heller trots att det konstaterades både i januari och februari 2010 att jag inte hade någon ÄL. Är han helt dum eller? Han gör inte något. Han pratade om puregon när jag kom dit för det så ville han inte ens att jag skulle ta Pergotime men okej då, skälet till ej sprutor minns jag inte ens det var väl något i stil med att jag svarade så bra på Pergotime utan att veta om jag ens hade haft ÄL. Han lovade mig ett progrsteron blodprov om jag gav fan i att tempa och läsa massa dumt nätet. Nu fick jag då mens som var helt olik sig, ringde han, han kunde via telefon utan några frågor konstatera att det var mens jag hade. Var hos en annan gynekolog 1,5 dag senare och mens hade jag då inte utan något okänd blödning och mins äggstockar är så kraftigt överstimulerade att hur en erfaren fertilitetsläkare med 30 åt i yrket är svår förklarat, jag hade 9 stora ägg i ena och 5-7 stora i andra och jag skulle då vara på dag 4 om jag hade haft mens annars dag 23 efter ÄL om jag nu ens hade någon. Kuren blev nu 10 dagars kur Primolut-Nor 2 tabletter per dag i hopp om att krympa dessa ägg så nu är jag satt i ett tablett lutealfas och kommer fa en blödning 2-3 dagar efter sista tabletten. Att jag inte ens fått progrsteron av denna läkare tyckte gynekologen jag var hos var mycket konstigt för det borde absolut sättas in. Nu väntar jag på att få genomgå spolning och ny undersökning av äggstockarna, den remissen skrev av gynekologen jag besökte för den läkare jag gör barnlöshetsitredning hos vägrar ju göra nån som helst behandling som kan förbättra mins odds att bli mamma. Jag har underrättat kliniken vad som hänt och väntar på att läkaren ska ringa på måndag men han kommer väl antagligen skylla ifrån sig igen och sätta någon ny diagnos via telefonen. Ska det verkligen gå såhär dåligt till på en privat klinik?

  • Svar på tråden Så himla besviken på läkaren
  • Saras74

    Svit 162 st har läst och ingen har svarat, det var sorgligt

  • Saras74

    Trist att inte få någon svar när man skrivit sin historia.

  • TheBlueOcean

    Vad hemskt detta verkar! Jag kan känna mig sviken jag med av vården i detta syfte, men här har det ju absolut gått alldeles för långt!

    Jag hade också googlat på min läkare och hade dessutom 2 vänner som gick till honom och var supernöjda och riktigt så gick det ju inte för oss :( 

  • Saras74
    TheBlueOcean skrev 2013-11-24 14:40:33 följande:
    Vad hemskt detta verkar! Jag kan känna mig sviken jag med av vården i detta syfte, men här har det ju absolut gått alldeles för långt! Jag hade också googlat på min läkare och hade dessutom 2 vänner som gick till honom och var supernöjda och riktigt så gick det ju inte för oss :( 

    Har du lust att berätta din historia? Jag ska försöka ta upp denna besvikelse med läkaren imorgon för hålla på med detta meningslösa kommer aldrig leda till nån graviditet. Tycker första steget borde vara nya hormonprover innan man sätter in Pergotime och hormonsprutor som han föreslog utan att ha en aning om mitt värde på östrogen och FSH och LH utan bara gå på det jag hade i januari 2010.
  • TheBlueOcean
    Saras74 skrev 2013-11-24 15:01:17 följande:

    Har du lust att berätta din historia? Jag ska försöka ta upp denna besvikelse med läkaren imorgon för hålla på med detta meningslösa kommer aldrig leda till nån graviditet. Tycker första steget borde vara nya hormonprover innan man sätter in Pergotime och hormonsprutor som han föreslog utan att ha en aning om mitt värde på östrogen och FSH och LH utan bara gå på det jag hade i januari 2010.
    Det håller jag med om! Min läkare ville ta nya prover på mig och kolla mina nivåer + spermaprov på min karl eftersom han tyckte det var onödigt att proppa mig full med hormoner om var sperman som inte var okej. (då har vi ändå fått ett gemensamt barn 2011 utan problem.  Så prover på mig och spermaprov på min blev gjort. 
  • TheBlueOcean

    Min historia är väldigt lång så jag skriver den i etapper, nämligen enklast att förstå om jag tar det helt från början. Börjar skriva om ett litet tag, måste bara fixa lite saker först :)

  • Saras74
    TheBlueOcean skrev 2013-11-24 15:05:22 följande:
    Det håller jag med om! Min läkare ville ta nya prover på mig och kolla mina nivåer + spermaprov på min karl eftersom han tyckte det var onödigt att proppa mig full med hormoner om var sperman som inte var okej. (då har vi ändå fått ett gemensamt barn 2011 utan problem.  Så prover på mig och spermaprov på min blev gjort. 

    Här togs prover på mig i januari 2010 och då gjordes det även VUl, det var på samma klinik fast annan läkare. Lämnade progesteron prov både januari och februari 2010 som bekräftade det jag befarade att jag inte hade någon ÄL då och trots det så vägrar denna läkare ge mig progesteron tillskott och jag fick lova på hedersord att aldrig tempa igen för att få göra ett progesteron prov. Vilken sjuk läkare visst? Något sperma prov har aldrig lämnats han anser att han har ok spermier då han har barn sedan innan. Han gissar sig till saker och läser saker på nätet tydligen men att jag gör samma sak själv är idiotiskt korkat.
  • Saras74
    TheBlueOcean skrev 2013-11-24 15:07:05 följande:
    Min historia är väldigt lång så jag skriver den i etapper, nämligen enklast att förstå om jag tar det helt från början. Börjar skriva om ett litet tag, måste bara fixa lite saker först :)

    Väldigt gärna. Vi kanske ska ta det via inbox för det känns väldigt privat att ta det i en öppen tråd som vem som helst kan läsa.
  • Saras74
    TheBlueOcean skrev 2013-11-24 15:07:05 följande:
    Min historia är väldigt lång så jag skriver den i etapper, nämligen enklast att förstå om jag tar det helt från början. Börjar skriva om ett litet tag, måste bara fixa lite saker först :)

    Var tog du vägen?
  • TheBlueOcean

    Var tvungen att underhålla Lilltjejen och fixa lite middag åt oss. Skriver från datorn om ett tag


    Saras74 skrev 2013-11-24 16:44:50 följande:
    Var tog du vägen?

  • Saras74
    TheBlueOcean skrev 2013-11-24 19:41:59 följande:
    Var tvungen att underhålla Lilltjejen och fixa lite middag åt oss. Skriver från datorn om ett tag

    Ingen fara trodde bara du skulle skriva om ett kort tag eftersom du skrev så.
  • Saras74
    TheBlueOcean skrev 2013-11-24 20:31:15 följande:
    Det trodde jag också men så vaknade lillfia :P men karln kommer snart hem så jag kan sätta mig ner och skriva :)

    Okej!
  • TheBlueOcean

    Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck!!!!!!!!!

    Hade skrivit hela j*vla historien och trycker på skicka. Då har FL loggat ut så nu måste jag skriva om allting.. 

  • Saras74
    TheBlueOcean skrev 2013-11-24 21:54:37 följande:
    Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck!!!!!!!!! Hade skrivit hela j*vla historien och trycker på skicka. Då har FL loggat ut så nu måste jag skriva om allting.. 

    Jag väntar, har väntat så länge så jag kan vänta en stund till.
  • TheBlueOcean
    Saras74 skrev 2013-11-24 22:14:56 följande:

    Jag väntar, har väntat så länge så jag kan vänta en stund till.
    Nu så är det skickat, skrev i ett separat dokument för säkerhetsskull :P
  • Saras74
    TheBlueOcean skrev 2013-11-24 22:39:16 följande:
    Nu så är det skickat, skrev i ett separat dokument för säkerhetsskull :P

    Jag har svarat dig.
  • Saras74

    Lika besviken efter dagens besök! Lovad saker som inte uppfylls

Svar på tråden Så himla besviken på läkaren