• Anonym (sprickan)

sprickor i underliv och anal

Vet inte riktigt vad det beror på... Men jag har sprickor på mina blygdläppar (svider attans när jag kissar o det råkar hamna i dem!)o även runt analen  Gör tokont o göra nummer 2) Nån som har nåt bra botemedel? Gråter nästan när jag måste gå på toaletten...Hjälp!

• Svar på tråden sprickor i underliv och anal
  • Bitchos

Har du vita strimmor runt sprickorna? Det kan vara en immunsjukdom som heter Lichen Sclerosis. Sympomen kan vara sprickor och intensiv klåda. Enda sättet att ta reda på det är att be gynekologen ta en biopsi från såret. Många gynekologer misstar Lichen för svamp. Lycka till!

• Anonym (sprickan)

Nej inga flytningar / stringor men tack gör svaret! Är de allvarligt?

Bitchos skrev 2013-11-24 10:23:47 följande:
    Har du vita strimmor runt sprickorna? Det kan vara en immunsjukdom som heter Lichen Sclerosis. Sympomen kan vara sprickor och intensiv klåda. Enda sättet att ta reda på det är att be gynekologen ta en biopsi från såret. Många gynekologer misstar Lichen för svamp. Lycka till!

• Fiamedbarn

Det finns i alla fall en bedövande salva som man tar mot hemorrojer som du kanske kan prova runt analen. Xyliproct eller nåt sånt heter den. I övrigt rekommenderar jag barnsalvan inytiol som har läkt sår runt analen väldigt snabbt, när jag fått det (och även sår på andra ställen på kroppen)

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Bitchos

Det är en kronisk immunsjukdom. Jag har den och använder stark kortsonsalva. Man har inga extra flytningar. Man lär sig leva med den och änvänder jag krämen så märker jag inte av det så mycket.

• Anonym (852)
    Fiamedbarn skrev 2013-11-24 11:41:20 följande:
    Det finns i alla fall en bedövande salva som man tar mot hemorrojer som du kanske kan prova runt analen. Xyliproct eller nåt sånt heter den. I övrigt rekommenderar jag barnsalvan inytiol som har läkt sår runt analen väldigt snabbt, när jag fått det (och även sår på andra ställen på kroppen)
    Xylocain menar du?
  • Anonym (Werton)

Prova vanlig matolja först. Du är säkert uttorkad och sluta med tvålen du använder. Häll oljan i kupad hand och smaska på,gegga in hela livet. Va nu utan trosor om du kan, gärna hela natten.
    Jag hade provat en vecka - 10 dar. Efter kuren så kan du börja tvåla in dig igen men välj en som inte är så stark.

Lycka till

• Anonym (..)
    Anonym (852) skrev 2013-11-24 14:33:21 följande:
    Xylocain menar du?

Finns en som heter Xyloproct också.
  • Anonym (-.-.-.-)
    Anonym (sprickan) skrev 2013-11-24 11:37:33 följande:
    Nej inga flytningar / stringor men tack gör svaret! Är de allvarligt?

Inte flytningar. Har du vita hudpartier i underlivet. Det är ett symtom på lichen scleros.
Svar på tråden sprickor i underliv och anal