• evaviola

Ni som blivit gravida trots p-piller, vilka gravsymptom?

Ja, nu sitter man här o nojjar sig igen
    Äter ju p-piller och har inte missat något men magen har blivit svullen rejält den sista månaden. Är yr och mår illa (men det är jag nästan alltid) och näsan rinner. Ganska kraftiga humörsvägningar (sambon samtycker ) och det bubblar som attans i magen! Är även ganska spänd över livmodern.
    Kan även tillägga att jag har ÄL trots att jag äter piller.

Ni som blivit gravida trots p-piller, hur märkte ni det?

Om en bebbe har flyttat in är den såå välkommen!

• Svar på tråden Ni som blivit gravida trots p-piller, vilka gravsymptom?
  • Annapanna

Jag märkte inget särskilt, det enda var väl att jag var trött och allt jag åt smakade metall. När mensen var några veckor sen testade jag för säkerhets skull, och det var plus

• Nyfiken gul

jag blev gravid trots p-piller o jag hade inga symptom...

alltså.. jag upptäckte inte graviditeten förrän i vecka 11 så jag kan inte komma på att jag kände något annorlunda.. jag blödde som vanligt o hade mina piller-biverkningar... som självklart kan tas för grav.tecken så här i efterhand...

• evaviola

Annapanna: Så din mens var sen? Jag ska ha nästa helg så vi får väl se... Tror inte att det är något men gud va skönt det hade varit! Vill gärna ha barn men vågar inte riktigt försöka.... Tänk om det bara blivit!

• evaviola

nyfiken gul: Vad var det som gjorde att du testade dig?

• Annapanna

evaviola: ja, det kom ju ingen mens alls
    jag var chockad den första tiden, men när det lagt sig kändes det bra!

• Nyfiken gul

evaviola...

jag svimmade i duschen en dag bara hux flux och fick ont i magen när jag vaknade upp... fick göra akut ultraljud hos barnmorskan o fick den chockerande nyheten att jag var gravid i vecka 11....

idag är alexander 7 år.... he he.

• evaviola

Äter första kartan på nytt p-piller, dom har ju slutat tillverka Folimin så visst, inte så konstigt kanske att jag har humörsvägningar, huvudvärk, mår lite mer illa mm. Men magen började svullna redan innan. Men man kan ju hoppas.....

Annapanna: Ja, man tror ju att man är säker men det kan ändå hända!

• evaviola

Nyfiken gul: OJ! Snacka om chockbesked! Du hade inte missat nåt piller alls heller? Jag har alltid trott att man verkligen inte kan bli gravid om man inte missar, men många många blir det fast dom tagit alla tabletter. Man kanske skulle "glömma" ett piller eller två.... Men har man ätit piller i sju år så borde det ju inte bli något nu tycker man. Hur länge hade du ätit dina?

• Ålänning

Jag blev gravid trots att jag åt p-piller. Jag missade dock 2 st. Brukar alltid få mellanblödning när jag missar, fick ingen denna gån... så jag tänkte: Äh, den kommer nog när det är meningen att den ska komma. Inte det heller!!! Väntade 1v med att testa och visst var det positivt. Nu är Robin 1,5 år och har ett syskon på kommande =) (vilket dock var planerat)

• evaviola

Ålänning: Grattis till tillöket!

Svar på tråden Ni som blivit gravida trots p-piller, vilka gravsymptom?