csn bidrag
Jag anmälde CSN att ha inte gymnasium i mitt hemland och få jag hög bidrag. Men jag vill till högre skolan.Kan jag anmäla mina betyg från gymnasium till en högskolan?
CSN kan inte se mina betyg från gymnasium .
Jag kan inte förstå vad du menar, svenskan är inte grammatiskt korrekt så det blir svårt att hänga med. Men har du svenska gymnasiebetyg eller utländska?
Jag har utlandska gymnasiebetyg, men jag sa till CSN , att jag utan betyg för hög bidrag. Jag vill konkurera till höskolan med utlanska gymnasiet ( några ämne til.ex matematik). Men jag vill veta kan jag skicka betyg från matematik och det inte ser scn att jag har gymnasiet ?
För att läsa på högskolenivå krävs att du visar upp att du har en hel gymnasieutbildning, det räcker inte med enstaka betyg.
Det högre bidraget får du bara när du läser på gymnasienivå. Om du börjar läsa på högskolenivå utan att ha läst in svenskt gymnasium kommer sannolikt ditt bidragsfusk att upptäckas.
Men om det handlar om att bli antagen till högskolan, så måste du först Bli antagen - och det har ju inte CSN med att göra. Det är skolan som godkänner dig. Blir du antagen och i övrigt uppfyller kraven för bidrag, så får du bidrag.
Det är vida känt att ickesvenskar får högre studiebidrag när de studerar på gymnasienivå, högre än alla vanliga svenskar, eller?
Det ska nog inte vara några problem, ring CSN och hör vet ja.
Det ska nog inte vara några problem, ring CSN och hör vet ja.