• Gabbyh

Hjälp!!

Hjälp mig snälla har en dotter på 4 månader och hon vägrar dricka ersättning. Har slutat amma henne sen hon va typ 3 månader hade hela tiden problem och fick inte så mkt mjöl sen dess vägrar hon dricka ersättning. Har testat allt som typ går att testa men hon dricker fortfarande inte.. Har varit hos Bvc och hon tyckte att hon e så pass bestämd att hon inte vill ha det men att jag ska fortsätta att prova.. Det enda hon äter e typ gröt.. Hjälp vet inte vad jag ska göra mer !!!!

• Svar på tråden Hjälp!!
  • Natulcien

Har du provat olika sorters ersättningar? Olika flaskor och nappar? Ammat i mörkt rum?
    Det brukar strula i den åldern. Det är jättevanligt. Och det betyder inte att bebisen "inte vill ha", utan bara att det är så mycket annat som händer.
    Sonen krånglade jättemycket vid amningen i samma ålder, och jag fick vara påhittig. Gick det inte att amma i vardagsrummet så kunde det funka i köket. Fungerade det inte att sitta, så kunde det fungera att ligga ner. Fungerade det inte kl.14.00, så kunde det fungera kl.14.25... etc.
    Var påhittig och försök minimera distraktion.
    Det finns ju inget val. Hon behöver sin ersättning och är för liten för mer än någon tesked gröt.

• Gabbyh

Jag har slutat att amma sen en månad tillbaka typ och gröt e ingen fara hon äter det jätte bra.. Jag ger henne ur samma flaska vatten och det dricker hon utan släppa flaskan men så fort de e mjölk så spottar hon ut det lr så ska hon gråta

• Flickan och kråkan
    Gabbyh skrev 2013-11-26 10:43:24 följande:
    Jag har slutat att amma sen en månad tillbaka typ och gröt e ingen fara hon äter det jätte bra.. Jag ger henne ur samma flaska vatten och det dricker hon utan släppa flaskan men så fort de e mjölk så spottar hon ut det lr så ska hon gråta
    Jag skulle testa att sked- eller koppmata i alla fall. Om det är smaken så kanske du inledningsvis kan blanda ersättning och gröt?
  • Gabbyh

Jag har testat att göra hennes gröt med ersättningen men hon tyckte inte om det, men får testa igen då o göra det

• Ida82

Ändra inte för mkt utan samma ersättning och samma flaska i flera dagar så ger de sig säkert och min son började avsky ersättning efter att ha gått smaka gröt och de var tidigt så...växer bebben och får o sig så gör de väl inte allt för mkt vad den äter ?!

Svar på tråden Hjälp!!