Ingen mens på 2 månader, negativa test. Gravid?
Hej,
i september/början på oktober bestämde vi oss för att börja försöka bli gravida för första gången. Den beräknade mensen kom inte riktigt som vanligt, och när den kom, om nu den kom(?) så var det bara små blodfläckar i två dagar efter varandra. Behövde bara trosskydd om ens det. Min mens i vanliga fall är mycket mer riklig. Funderade ifall detta var en nidblödning?
Gjorde två test med några dagars mellanrum men båda visade negativt. Trots detta kände jag snabbt illamående hela dagarna, kraftig huvudvärk, mer trött och känslan av att jag "inte var ensam" längre. Detta gick över efter ca 1,5 vecka och nu har jag inga direkta symptom längre, mer än att jag känner ett illamående ibland.
Förra helgen skulle min mens ha kommit, men nu har det gått 7 dagar utan ett endaste tecken på det. Men onsdagens gravtest visade även det negativt.
Är helt ny inom allt var graviditet, nidblödningar, negativa tester, symptom osv heter. Hur tyder ni detta och vad ska jag göra? Känner mig inte stressad eller orolig, men om ni har varit med om detsamma vill jag gärna höra. Annars väntar jag och så fortsätter vi mysa på kvällarna helt enkelt - inte mig emot!